• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Miljöcertifikat Frankrike

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Vi har beställt ett miljöcertifikat från Frankrike och betalat 4.8 Euro.
Idag kom detta brev:
Madame, Monsieur,

Nous vous prions de bien vouloir trouver en pièce jointe votre facture relative à votre commande de certificat de qualité de l’air concernant le véhicule immatriculé ENG144 FRIHET2.

Votre certificat sera expédié prochainement par courrier à l’adresse où le véhicule est enregistré.
Dans l’attente, cette facture vous permet de justifier de votre démarche et du classement de votre véhicule.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, nos salutations distinguées.

Le service de délivrance des certificats de qualité de l’air

Ce message est automatique, veuillez ne pas y répondre. Pour nous contacter, merci d’utiliser l’adresse contact@certificat-air.gouv.fr

Någon som vet vad det betyder? Har försökt med Google översätt men förstår inte riktigt vad som menas.

Tacksam för hjälp.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Miljöcertifikat Frankrike

Enligt Google translate!

Vänligen bifogas fakturan för kontrollintyg luftkvalitet för registrerade ENG144 FRIHET2 fordon.
Ditt certifikat kommer att skickas inom kort per post till den adress där fordonet är registrerat.
Under tiden kan detta lagförslag du att motivera din strategi och klassificering av fordonet.
Vänligen acceptera, fru, Sir, våra bästa hälsningar.
Den leverans av luftkvalitetscertifikat
Detta är ett automatiskt meddelande ska du inte svara. För att kontakta oss, tack för att använda adressen contact@certificat-air.gouv.fr

Jojje
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Miljöcertifikat Frankrike

Ja den goggle översättningen har jag också sett men den säger mig inte så mycket. Dom bifogar en faktura fast vi har betalat och skriver att vi ska bekräfta.
 

PC300

HBK Medlem
Inlägg
280
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Sv: Miljöcertifikat Frankrike

Har ni skickat in de papper som behövs? De nämner ju något om kontrollintyg luftkvalite. Kan det vara så att ni måste komplettera med det innan de skickar märket?
Jag beställde vårt just nu, så då får vi se hur det går för oss.
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Miljöcertifikat Frankrike

Har ni skickat in de papper som behövs? De nämner ju något om kontrollintyg luftkvalite. Kan det vara så att ni måste komplettera med det innan de skickar märket?
Jag beställde vårt just nu, så då får vi se hur det går för oss.

Ja, vi har skickat reg.bevis från Transportstyrelsen som PDF-fil.
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Sv: Miljöcertifikat Frankrike

Hej! Oroa dig inte, det är ett kvitto, märket kommer på posten om några dagar.
Under tiden kan denna 'faktur' användas i stället för det kommande märket som bevis för din 'renhetsklassifikation' om polisen skulle fråga.
Bon route
Claes
 
Toppen