• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Positionsbelysning går inte att stänga av

K

kimse944

Guest
Jag lämnade in HB för däckbyte imorse och nu ringde de från verkstaden och sa att allt var klart men att positionsbelysningen lyser trots att de stängt av bilen och tagit ur nyckeln.

Detta har aldrig hänt tidigare så jag vet inte vad som har hänt.. Någon som varit med om något liknande???
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Positionsbelysning går inte att stänga av

Kolla så att inte blinkersspaken är vriden åt nått håll. Då kan en del lampor lysa. Ingen aning om husbilen, men det har hänt på ett par personbilar jag haft. (En gick vindrutetorkaren på intervall när blinkers var på)

Värt att kolla i alla fall...
 
K

kimse944

Guest
Sv: Positionsbelysning går inte att stänga av

Verkar som de lyckats släcka nu men osäkert på hur... dock inte blinkersspaken(sa de)

hmmm. alla dessa grejer, allt som kan gå sönder..
 
K

kimse944

Guest
Sv: Positionsbelysning går inte att stänga av

Verkstan säger att de lyckats släcka positionsbelysningen genom att sätta i nyckel, slå på tändningen och sen vrida tillbaka och ta ut nyckeln. Låter ju supermärkligt...
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Positionsbelysning går inte att stänga av

Detta var precis vad jag råkade ut för när jag köpt & hämtat hem min nuvarande husbil EuraMobil Integra 2001. Jag låg på sjukhus några veckor & hemma stod husbilen med parkeringsljuset på & drog ur batteriet.

Bennie
 

BengtCassman

HBK Medlem
Inlägg
230
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2098
Medlemskap
2024
Sv: Positionsbelysning går inte att stänga av

På nyare Fiat Ducato 12- så slår man ju på positionsljuset genom att vrida på ljusreglaget med tändning avslagen när man sen slår på tändning så tänds halvljuset och när man sedan slår av tändning så slocknar allt inkl. Pos ljus.
/ Bengt
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Positionsbelysning går inte att stänga av

Ha Ha! Dom hade kommit på av en slump, hur man sätter på pos. ljus på FIAT. Man trycker in en knapp vid T-lås så att nyckeln kan vridas ett snäpp till åt vänster. :)
 
Toppen