• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Roaming Tele2

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Pratade med support idag. Imorgon släpper Tele2 priser m.m. om roamingvillkor. Fick reda på idag att om jag har 20 GB på telefonen så får jag använda 7 GB varje månad i obegränsad tid. Men som sagt imorgon vet vi mer.
Lennart
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Roaming Tele2

Chatade med Comviq:
Linus C
3:35 pm
Jo det kommer bli fritt att använda sitt Fastpris abonnemang inom EU med fria samtal, sms/mms och max 8GB surf.

Telia är nog bäst hitintills!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Roaming Tele2

Och Hallon, men det kanske inte gäller kontantkort över huvud taget?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Roaming Tele2

Comviq kör i tele 2 nät, men har egna prissättningar och abonnemang.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Roaming Tele2

Senaste nytt

Surfa som hemma i EU

Köper du nytt eller uppgraderar ett befintligt abonnemang så ingår även roaming i EU/EES-länderna*. Med roaming kopplar din mobiltelefon upp sig på ett nät som inte är Tele2:s när du är utomlands. Det innebär att du kan ringa, skicka SMS/MMS och surfa från ett annat EU/EES-land, precis som hemma i Sverige. Utan extra kostnad.

Hur mycket surf du har utomlands beror på vilket Fast pris-abonnemang du har. Har du till exempel 1 GB eller 5 GB så gäller hela surfen utomlands.

Så här mycket surf har du utomlands:

1 GB i Sverige – 1 GB surf i EU/EES
5 GB i Sverige – 5 GB surf i EU/EES
15 GB i Sverige – 7 GB surf i EU/EES
30 GB i Sverige – 9 GB surf i EU/EES
Unlimited i Sverige – 12 GB surf i EU/EES
*) Belgien, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Franska Guyana, Franska Västindien, Gibraltar, Grekland, Guadeloupe, Island, Irland, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Martinique, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Réunion, Rumänien, Saint Martin, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Roaming Tele2

Finns ingen tidsbegränsning på ab.
Jag har idag ändrat mina ab till 15 GB på mobiltel och ett extra kort till min platta (utan kostnad). Pris 299kr och som pensionär har jag 20% rabatt således 239kr.
Lennart
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Roaming Tele2

Så obegränsad surf som står i deras reklam är bara bluff?

IMG_0548.PNG
Det är först när man klickar vidare som man ser att det är futtiga 12 GB som gäller i EU-EES.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53528

Guest
Sv: Roaming Tele2

Hej!

Chattade lite med supporten nu på morgonen. Det är bara de nya abonnemangen som gäller för surf inom EU. Jag som har ett 20 GB abonnemang kan inte surfa inom EU. Det verkar som att de vill att man ska byta till de nya, som jag tycker sämre och dyrare, abonnemangen före den 15 juni för att de ska tjäna pengar.

Chatten kunde inte svara på vad som händer efter den 15 juni, men vad jag förstått kan Tele 2 inte begränsa datamängden som jag har från Sverige, däremot begränsa tiden jag kan använda den inom EU, ska vara rimlig tid, vad det nu kan innebära.

Tror jag behåller mitt abonnemang och avvaktar juni.

Stefan
 
D

Daniel.B

Guest
Sv: Roaming Tele2

Tror att du kan surfa dina 20 gb i eu efter den 15 juni. Har du ett abonnemang med 100 gb så kan du surfa för 100 gb. Väljer du byta så har du inte mera surf än vad det står att det ingår i eu.
Så tror jag :)

Hej!

Chattade lite med supporten nu på morgonen. Det är bara de nya abonnemangen som gäller för surf inom EU. Jag som har ett 20 GB abonnemang kan inte surfa inom EU. Det verkar som att de vill att man ska byta till de nya, som jag tycker sämre och dyrare, abonnemangen före den 15 juni för att de ska tjäna pengar.

Chatten kunde inte svara på vad som händer efter den 15 juni, men vad jag förstått kan Tele 2 inte begränsa datamängden som jag har från Sverige, däremot begränsa tiden jag kan använda den inom EU, ska vara rimlig tid, vad det nu kan innebära.

Tror jag behåller mitt abonnemang och avvaktar juni.

Stefan
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Roaming Tele2

Har idag pratat med Tele2 och de bekräftar att 4 månaders regeln finns i deras Allmänna villkor. Men de tillämpar det inte om du inte missbrukar. Vad han nu menade med det. Jag påpekade att finns 4 månadersregeln i avtalet så ska ju det gälla? Jag påpekade också det olämpliga att använda ordet missbruka.
Lennart
 
J

Jarn

Guest
Sv: Roaming Tele2

Fick idag ett glatt besked från Tele2.
Jag har ett nytecknat abb med 30 GB surf o fria samtal, där ingick 9 GB i EU.
Nu har man tydligen känt av konkurrensen så nu är det alla 30 GB som jag får ta med mig i EU.
Betalar med pensionärsrabatt (tecknat förra året) 279:-/mån. Ord är 349:-
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Roaming Tele2

Fick idag ett glatt besked från Tele2.
Jag har ett nytecknat abb med 30 GB surf o fria samtal, där ingick 9 GB i EU.
Nu har man tydligen känt av konkurrensen så nu är det alla 30 GB som jag får ta med mig i EU.
Betalar med pensionärsrabatt (tecknat förra året) 279:-/mån. Ord är 349:-

Har också sett att Tele2 erbjuder 30 GB surf att använda inom EU för 349kr.
Hittar dock ingen pensionärsrabatt? Kanske har dom slopat den.
Dock verkar Tele2 ligga i toppavseende hur mycket surf man kan använda/ månad. Tre är som vanligt mycket snåriga i vad som gäller.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Roaming Tele2

Har också sett att Tele2 erbjuder 30 GB surf att använda inom EU för 349kr.
Hittar dock ingen pensionärsrabatt? Kanske har dom slopat den.
Dock verkar Tele2 ligga i toppavseende hur mycket surf man kan använda/ månad. Tre är som vanligt mycket snåriga i vad som gäller.

Ring support så får du pensionärsrabatt.
Lennart
 
F

F.d. 53528

Guest
Sv: Roaming Tele2

Fick besked från Tele2 att fri roaming från igår gäller även alla gamla abonnemang. Tyvärr har de nog haft lite tekniska problem, för mitt abonnemang var inte kopplat till fri roaming. Man ska få ett sms om/när det gamla abonnemanget är kopplat till fri roaming.
 
Toppen