• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ivarssons bil Ystad

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
Sv: Ivarssons bil Ystad

Hej,

Jag har mycket bra erfarenhet av Ivarssons bil. Köpte min Carado som han hämtat hem från Tyskland, den var ett år gammal och rullat 980 mil och det var fem år sedan. Anders som är ägaren och hans son känns ärliga och trygga, vill att du som kund ska vara nöjd och det var jag hela tiden. De utför även service på bilen då de är en Mekonomen verkstad.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Sv: Ivarssons bil Ystad

Köpte en husbil av honom för några år sedan, när han fanns i Tomelilla.
Tre månader efter att garantin gått ut slutade AC:n att funka
Han fixade utan snack
/Thomas
 

caysson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2024
Sv: Ivarssons bil Ystad

Jag får tacka Rosberg och nyhlen för svaren, det låter tryggt och bra. Mvh Caysson
 
F

F.d. 53505

Guest
Sv: Ivarssons bil Ystad

Har också köpt en husbil av ivarssons för 4år sen en burstner 05 mycket nöjd med företaget fixade ett fel på backkamera utan snack. Trevligt bemötande.
 
F

F.d. 30625

Guest
Sv: Ivarssons bil Ystad

Dom har väll både i Ystad o Tomelilla
 
F

F.d. 53505

Guest
Sv: Ivarssons bil Ystad

Bara ystad har flyttat från Tomelilla för 2 år sedan.
 

harryerik

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
17812
Medlemskap
2024
Sv: Ivarssons bil Ystad

Köpte min Travelmaster av Anders o co i Ystad för någon månad sedan. Ett något märkligt köp, så till vida, att det var en gör det själv bil som han tyckte att jag måste se först innan köp, men provkörning var inte aktuell, den stod längst in bland bilarna. Jag var tveksam naturligtvis att köpa utan provkörning, han sade att det var väldigt vanligt, fan trot? Kollade inte så väldigt noga, men den verkade ok, fick till ett bra pris, jättebra pris kan jag säga nu efteråt.
Men trodde ju att Kabe kan väl inte ha så stora fel, nu var det mest handhavade fel, typ avdragen bult till kamrems spännaren, där en del satt kvar i blocket, byte av alla kranar, det var tomt i batteriboxen, inte undra på att jag inte fick någon laddning efter ca 50 mil, kosmetiska skavanker ut o invändigt, dekaler som bleknat, byte vattenpump, byte tvättställ, inga överkast till sängarna, fransig markis, ett slutrör på avgassystemet som någon plattat till för att få fram det under balken (inte original), byte av oljetråg samt lite småsaker till.
Att inte provköra kan väl vara ok om man köper en ny och har fulla garantier, men tyckte det var ett märkligt svar, jag hade ju inga garantier alls.
Trots detta så ser jag nu att det blir en bra affär och är ganska nöjd, Ivarssons tror jag hör till de bättre i branschen.
 
Senast ändrad:
Toppen