• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymercenter Ängelholm

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Hej KalleiViken ,

Där träffade du rätt .. som sagt jag har precis samma erfarenheter . Återkopplar aldrig struntar att svara på mejl ja listan kan göras lååång .

/Noy Noy
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Nu får ni lugna ner er i gnället, att det skulle vara någon form av företagspolicy, finns det knappast fog för.
Det finns säkert flera anställda i nämnda företag som gör sitt bästa var dag på jobbet, trots en kanske märklig företagsledning.

De kontakter jag haft med Hymercenter gäller bara Örebro, och reservdelspersonalen, av mej får de 5 :mh: av 5 möjliga.
Jag har alla gånger fått snabb och en mycket kunnig service. :)

Kan bara hålla med....... Alltid snabba och väldigt hjälpsamma!!
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Det måste vara något annat företag som är snabba på att återkoppla och är hjälpsamma .Den erfarenheten har inte jag och många med mig tyvärr:mad:

/Noy Noy
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Hej jag har erfarenhet av Ängelholm, Örebro och nu på senare tid Göteborg.
Jag tycker dom är snabba och mycket hjälpsamma, ett exempel jag ringde till Ängelholm hade fel på vatten pumpen jag kunde passera på en söndag då hade Hymercenter i Ängelholm stängt men Ronny sade kom klockan 11.00 så åker jag ner och hjälper er.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Hymercenter Ängelholm

Har samma erfarenhet av Ronny under den tid vi hade en Hymer, och även senare när vi bytt bil. Alltid vänlig och hjälpsam.
Däremot undrade man vem det var som hade kontor på övervåningen som när han kom ner aldrig hälsade eller brydde sig om kunder, lär ha varit en av ägarna.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter Ängelholm

Jag har också varit kund på Hymer i såväl Ängelholm som Örebro och verkstad och eftermarknad har fungerat bra Ronny och Marcus, men marknadsidan är otroligt ointresserade. Den gamle som inte hälsar på sina kunder är troligen Aner Engstrand VD. Han brukar glida förbi i sin egen värld.

Man kan göra en parallell med BiÖ där samtliga anställda hälsar och är hjälpsamma, i synnerhet Bengt själv. Bengt i Örkelljunga en av få handlare som alltid svarar på mail.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Hymercenter Ängelholm

Sedan Jan Sigurdsson slutade som försäljare på Hymer i Ängelholm,är det bara verkstaden som är sig likt,,,,finns det egentligen någon försäljare där numera ?
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Roligt att höra att BIÖ uppträder korrekt mot sina kunder.. Vi har jättedålig erfarenhet av Hymer Center i Örebro. Skulle aldrig i livet köpa en husbil av dem mer1
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Ronny i Ängelholm på verkstadssidan är bra att ha att göra med. Markus eftermarknads chef i Örebro har också varit bra. Den gamle Aner och marknadschefen Fredrik har inte gjort mig glad. Särskilt Fredrik ringer aldrig tillbaka, svarar inte på mail och svår att få kontakt med. Bedrövligt!




Varken Aner eller Fredrik har svarat på rekommenderade brev!
De har inte hämtat ut breven utan vi har fått dem i retur från Post &
Telestyrelsen.

Har placerat en del av sina kunder på "en svart lista"
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Det är den erfarenheten jag har av Försäljningschef Fredrik Engstrand . Det är nog den mest ointresserade säljare jag stött på . Jag jobbar själv med försäljning i ett stort internationellt företag och skulle man göra som Fredrik ... ja då skulle man tappa kunder . Det är en gåta för mig hur den killen ens kan kalla sig försäljnings chef

/Noy Noy
 

Karin&Kent

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
1946
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter Ängelholm

Kan bara hålla med, har köpt 3 husbilar i Örebro. Det har bara blivit svårare och svårare att få kontakt med säljare, även deras återförsäljare har svårt att få kontakt med Fredrik nu svarar han aldrig. Men verkstan är bra med Markus och Stefan m.fl.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Varken Aner eller Fredrik har svarat på rekommenderade brev!
De har inte hämtat ut breven utan vi har fått dem i retur från Post &
Telestyrelsen.

Har placerat en del av sina kunder på "en svart lista"

Så sant, mitt eget namn står på "svarta listan", det finns säkert fler....
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

E lite nyfiken, vad krävs för att hamna på en husbilsfirma's "svarta lista" ??
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

E lite nyfiken, vad krävs för att hamna på en husbilsfirma's "svarta lista" ??

Det kan jag berätta för dig vad det lider, Hymer AG i Bad Waldsee beklagade dock historien och tyckte att Hymercenter i Ängelholm skulle omvärdera sitt ställningstagande men företagsledningen har valt att tiga......som vanligt....samt utestänga mig från anläggningen i Ängelholm. Eller som Ronny uttryckte det "du är inte längre välkommen hit". Det finns även en mailkorrespondens som bekräftar vad som hänt så något gnäll handlar det inte om...
 
Toppen