Sv: Telenor frihet som försvann
Ser med spänning fram emot vad de nu har att säga. Det har ju framförts många varianter från Telenor. Här är ytterligare en:
Hej, Anders!
Tack för ditt mail. Vi ber om ursäkt för den långa svarstiden.
Då förändringen handlar om att kunderna inte skall använda abonnemangen mer i Sverige än i utlandet blir det på sim-kortsnivå. Alla användarna kan alltså vara utanför Sverige (EU) och använda abonnemanget 30 dagar i streck för att sedan använda det 30 dagar i streck hemma i Sverige igen.
Abonnemanget får dessutom ökad surfhastighet och kunder kan numera ringa inom alla EU-länder när man befinner sig utanför Sverige. Det finns alltså flera fördelar med förändringarna. Vad som står på olika hemsidor är ingen info vi skulle rekommendera att lita på utan det är vår kommunikation med kunderna och det som står på hemsidan som gäller. Ni kan läsa mer om förändringarna här:
Telenor
Vi vill ha din hjälp, Anders att förbättra kvaliteten i vår kundservice och hoppas att du har möjlighet att svara på ett par korta frågor på länken nedan:
https://response.easyresearch.se/s.asp?WID=942090&Pwd=65893876&foreignid=1-1765CC7
Du vet väl att du kan få svar på många av dina frågor på
Support - Kundservice - Telenor Privat, logga in på Mina sidor eller ladda ner Telenor appen. På Mina sidor kan du även göra inställningar, se ditt användande och dina fakturor, stöldspärra och mycket mer.
Ha en bra helg!
Med vänlig hälsning
Sebastian Åberg
Telenor Sverige AB
Kundservice
30 dagar utomlands per SIM-kort har vi ju fått bekräftat tidigare, kan vi väl vara överens om.
30-dagar i sträck i Sverige sedan var ju nytt. Så jag frågade upp detta och fick som svar enbart en länk till deras allmänna villkor.
Så de behöver verkligen både förklara sig tydligare och strama upp sin kundtjänst, den verkar ju yra lika mycket som den gjorde tidigare med SURF50-abonnemangen.
Anders