• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fritidsfordon i Europa

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Fritidsfordon i Europa

Och vilken extrem ökning det varit i Europa de senaste åren!
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Fritidsfordon i Europa

God morgon i tråden ! Ja Du Knarrevik, tittar man sedan på den procentuella förändringen så toppar Sverige statistiken med god marginal fritidsfordon totalt, husbilar ligger vi god trea :mh:
Så lust och ekonomisk möjlighet verkar inte fattas i vårt land !!!
En fortsatt fin vår hälsar
Hasse & Ingegerd
 
Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Fritidsfordon i Europa

Ja så är det nog. Danmark har skyhöga fordonsskatter. Många har sina bilar hyrda/ reggade i Tyskland.
 
F

F.d. 53505

Guest
Sv: Fritidsfordon i Europa

Träffade en dansk med husbil i bibione han sa att det säljs 100 - 150 husbilar i danmark jag visade honom en husbils tidning med vår försäljning han höll på och svimma
 

Dahl

HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Sv: Fritidsfordon i Europa

Att tänka på i Danmark kan man inte bara avställa bilen man skall avregistrera den. for inte att betala skat och försäkring under vintern. Kanske därfor det relativt låga antal husbilar.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fritidsfordon i Europa

Det som virkelig svir i Danmak er engangsavgften på nye biler, formelen for denne straffer husbiler spesiellt hardt. Den tilsvarende i Norge har en rabatt for husbiler slik at en kun betaler 22% av beregnet avgift.
 
Toppen