• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sönderskurna däck i Portugal ??

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Hej
Är det någon som hört att folk fått sina däck sönderskurna här i Portugal vid fricamping ?
Fick höra det idag
 
Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sönderskurna däck i Portugal ??

Nä, men stenkastning på husbil har förekommit.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sönderskurna däck i Portugal ??

För 5 år sedan på vår första tur till Portugal var det problem med sönderskurna däck i vid Sagres,
"Danske Erik" fick 4 däck trasiga.
Ryktet gick att det var en däckfirma som "hyrt" in några som skulle förbättra hans affärer. :confused:

Jag tror även att "Majzzan" blev tillsagt att inte parkera på nått ställe vid Sagres.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.527
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Sönderskurna däck i Portugal ??

Hej

"Utvandrade" Svenskar blir ju som "invandrare som droppar in" när vi är i Portugal. :D

Om det inte är en Däckfirma som försöker skaffa sig mer jobb så kanske vi husbilsturister inte gillas av alla på alla ställen.
Konstigt, vi som är så trevliga och populära. :D
 
F

F.d. 28145

Guest
Sv: Sönderskurna däck i Portugal ??

Jag var i Sagres de 2 gångerna då husbilarna fått däcken sönderskurna.

Färsta gången var det 12 bilar som fick 2 däck på varje bil punkterade. Det var mest stora bilar som det gick illa för den gången. Bl.a. Danske Erik. Då var det en ung man som gjorde det.

I december 2013 var det 5 "hemmabyggen/hippiebilar" som fick 2 däck på varje bil sönderskurna. Denna gång vet man ej vem/vilka som gjorde det. De hade satt lapper på bilarna: Om ni står kvar här kommer vi igen! Kolla noga på bilden så ser ni att framdäcken är avmotrede.

Men efter det har det varit lugnt i Sagres och nu får inte husbilar stanna där över natten.
200€ i böter har folk fått.
 

Bilagor

  • Skurna däck.jpg
    Skurna däck.jpg
    166,5 KB · Visningar: 26
Senast redigerad av en moderator:

habro

FD HBK Medlem
Inlägg
262
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Sv: Sönderskurna däck i Portugal ??

För 5 år sedan på vår första tur till Portugal var det problem med sönderskurna däck i vid Sagres,
"Danske Erik" fick 4 däck trasiga.
Ryktet gick att det var en däckfirma som "hyrt" in några som skulle förbättra hans affärer. :confused:

Jag tror även att "Majzzan" blev tillsagt att inte parkera på nått ställe vid Sagres.

Jojje

Ryktet sade också att det var ett sätt att få bort fricamparna i Sagres från den fantastiska platsen vid restauranten, högt läge över praian.Nu är den kanske bebyggd, iaf stängdes den. Kommer inte ihåg vad stället heter. I övrigt inga rykten om sönderskurna däck i Portugal.Själv föredrar jag östra Algarve....
 
Toppen