• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snö i Stockholm

B

Byggare Bob

Guest
Sv: FJOLLTRÄSKET???

Mitt sista inlägg pga av för låg nivå.

-jag har inte skrivit ordet 'lantisar'
-positiv kritik, vad är det?
-ni har ju inte framfört någon kritik överhuvdtaget
-undrar hur ni skulle uppleva om man exv beskrev Landskrona som ett träsk bestående av fjollor?
-'skingra tankarna'?, vilka då?

Tack för mig

Älskar lättstötta och kränkta människor, men det gäller att se ironin i det man läser annars är det lätt det blir snedtändning som det blivit här.

PS. Kritik kan var såväl positiv som negativ.Ds
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Snö i Stockholm

Tråkigt för oss Stockholmare att mötas av så mycket förakt från en del av våra HBK-medlemmar.
Jag kan bara konstatera att det kom ca 45 cm snö och det blev kaos i trafiken. Snöröjningen var fullständigt undermålig och lastbilarna med sommardäck stoppade upp i princip hela vägnätet.
Hoppas jag blir bättre bemött av er när vi till våren ses längs vägar och ställplatser.
Elisabeth
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Snö i Stockholm

@Elisabeth
Ta inte illa upp,
du vet som oss alla andra att att stämpel/rykten gäller absolut inte alla.
Vare sig stockholmare/lantisar.

Tror mer på att det är en jargong bland politeriker i de i olika distrikten.

Trevlig helg :)
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: Snö i Stockholm

Varför ger sig stockholmarna ut när vädret är sådant! När vi fick en halvmeter snö under en natt, så stannade vi hemma bara. Världen rasade inte ihop för det. Det fanns alltid någon på gångavstånd som höll ställningarna.
 

stavgård

HBK Medlem
Inlägg
310
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026
Sv: Snö i Stockholm

det är som att jämföra äpplen o päron hos er finns det plats att lägga snön här blir det trängre o trängre eftersom det flyttar ner mer o mer från norra delarna
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Snö i Stockholm

Jag tycker det är ganska komiskt att läsa alla käcka kommentarer från alla som inte ens bor i Stockholmsområdet och förmodligen inte har en aning om hur det fungerar och vilka förutsättningar som gäller här.
Förmodligen har dom lika lite koll på Stocholmsmiljön som genomsnittsstockholmaren har på deras miljö.

Kul är det och man får ta det med en klackspark :D
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Snö i Stockholm

Där jag bor kör bonden ut och plogar ända till ytterdörren kl 05:30 innan han startar sitt dagliga slit.

En av Sveriges ledande politiker boende i huvudstaden sa att stockholmare är smartare än lantisar.
Det gällde tydligen inte snöröjning.

Lite kan vi väl få ge igen, Snälla??
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Snö i Stockholm

Det jag tycker är underligt är att det har snöat längre än Stockholm funnits. Man har byggt hus så att man inte har någon plats för den snö som faller. Att man i dag inte har löst problemet ännu är skandal. Stockholmsområdet har låga skatter så varför inte höja skatten och använda pengarna till att lösa detta problem.
Jag kan garantera att detta inte var sista gången det snöar i vår vackra huvudstad.
 
Senast redigerad av en moderator:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Snö i Stockholm

Men det är egentligen inget större problem. Det är så här rörigt en eller ett par dagar med något/några år mellan gångerna. Bara för oss att gilla läget.
Det går inte att gardera sig mot det och det är heller inte ekonomiskt rimligt att ha hundratals med plogbilar ständigt i beredskap för något som händer så sällan.

Lösningen är väl den norrländska varianten att bara titta ut genom fönstret och säga att man stannar hemma idag: ”Varför göra något idag man kan skjuta upp till imorgon.. ”

Fast då skulle det väl bli ett jäkla liv på alla ute i landet: ”Ni stockholmare jobbar inte. Ni sitter bara hemma och dricker Latte”
:D
 

fritidsbonden

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2024
Sv: Snö i Stockholm

"En av Sveriges ledande politiker boende i huvudstaden sa att stockholmare är smartare än lantisar."


Är det inte typiskt en politiker? Ljuger både före & efter valet:D

Bennie

På vilket vis påverkar detta uttalande snöröjningen i Stockholm ?

Kanske dags att förlåta något som sades i ungdomligt oförstånd för mer än 20 år sedan.

En reflektion man kan ha på det hela är att med tanke på de onyanserade inlägg som skett om snöröjningen så börjar jag fundera på om hon kanske ändå hade rätt.......
 
Toppen