• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hallå Webbmaster Svart vatten

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Nu till min fråga, på Limhamns småbåtshamns ställplats är där en "rostfri" skylt
(Sponsrat av Husbilsklubben!)
vid "svartvattentömningen" alltså ¨ej skitvatten" eller??????
Vad är "sponsrat" ?
Nu efter Ca: 14 dar 3 veckor läcker slangen från det "kan jag tänka mej dyra Rotfria kärlet " Slangen"! (har ni märkt hur tydlig jag är?)
Vem har kommit på den geniala ide`
n att "Svartvattnet" kan rinna uppför ?
JO fråga "klantfolket" (skallarna) i Skanör!
Högsta punkt där Toa tömningen ellervad för husbilar!!!!!!!!!!!!!!!!! i SKANÖR!
Ändå varnade jag för SKANÖR!!!
När det gäller Limhamn vem har ställt krav för ""Sponsningen"" av HBK?
& vad KOSTADE DET för oss?
"Ps även i dag 15/9- 16 ( märk väl nöjd m. att kunna tömma min "disk tank" )
men ack såå jobbigt, då förra tömmaren ej "Jitte" ATT Lytfta på slangen
så allt vatten rann ur slangern!
Men våt om fötterna blev jag på grund av slangen läcker!
Toan tömmer jag där så skall ske som medl. i hamnen!!!
Tackar på förhand om svar!

Mvh Atina.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Hallå Webbmaster Svart vatten

Vi är nog många som blivit nyfickna om fortsättningen....;)
 

fritidsbonden

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2024
Sv: Hallå Webbmaster Svart vatten

tidigare benämnt, 16 blommor Hållmer
icon7.gif
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Hallå Webbmaster Svart vatten

Jaså känner du dej Träffad, den var bra!
Andra problem m. intrigiteten?
Det jag skrev var "bara ett tips" men klantigheten består!!!
För oss!

Kom igen m. fler erkännande om vad.
Mvh.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Hallå Webbmaster Svart vatten

Trevlig tråd det här.

En tråd som verkligen får en att tänka till, fundera, tanken kommer osökt upp....... den där lite otrevliga tanken, som sätter en själv på prov.

Vilken tanke? Jo tanken, "är det jag som är dum i huve´, eller vad handlar det här för mig obegripliga om?"

Undrar om det bara är jag som går till sängs med den frågan fastnaglad i främre hjärnbalken och som kommer att hålla mig vaken i timmar?

Go´natt och kommer jag underfund om vad det handlar om så lovar jag att kliva upp mitt i natten och skriva det här.

TommyD
 
F

Frudden

Guest
Sv: Hallå Webbmaster Svart vatten

Som ny på forumet så börjar man starkt ifrågasätta stämningen och over-all attityder och uppförande på detta forum. :confused: Flera trådar denna vecka har kvalat in i denna frågekategori.
Kan någon förklara vad meningen/syftet/innebörden av första inlägget är?

// Fredrik W
 

Olle&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22098
Medlemskap
2021
Sv: Hallå Webbmaster Svart vatten

Som ny på forumet så börjar man starkt ifrågasätta stämningen och over-all attityder och uppförande på detta forum. :confused: Flera trådar denna vecka har kvalat in i denna frågekategori.
Kan någon förklara vad meningen/syftet/innebörden av första inlägget är?

// Fredrik W

Är själv ny här på forumet och har fått otroligt mycket tipps&triks om husbilslivet. Forumet är otroligt informativt när det ställs konkreta frågor vare sej man frågar själv eller läser andras frågor man undrar över. Sen att det är högt i tak emellanåt känns mer som en befrielse om man jämför med andra forum man varit med i.Sen förstår inte jag heller Ts.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hallå Webbmaster Svart vatten

Hej, en del tänker och säger mycket, men får inte med allt i skrift tyvärr.
Jag har tittat på tidigare inlägg och man får läsa en hel del mellan raderna för att få en helhet av skriften, men ändå räcker det inte riktigt till tyvärr.
Personligen kan jag själv se efter en månad eller så, på ett gammalt inlägg att jag inte var helt tydlig i mitt inlägg även om jag själv tyckte det satt perfekt vid genomläsningen, och stavhjälpen inte hade protesterat mot mitt ordval eftersom det var rättstavat men inte tydligt nog.
I detta fall skulle nog ett förtydligande inte sitta helt fel. Min Personliga erfarenhet av sponsrade tömningsplatser är att man får vara ödmjuk.... I alla fall om man vill utnyttja våran rätt att tömma utan att sova över natt och betala ställplatsavgift.

M.v.h. JANKRO.
 

Kabekatten

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
19503
Medlemskap
2022
Sv: Hallå Webbmaster Svart vatten

Har läst tråden ett antal gånger för att få krumelurerna innanför pannbenet att begripa. Icke sa Nicke!
Det är underlättande för den läsande om den som skriver är tydlig och använder det skrivna ordet med respekt och tydlighet.
Ja, annars är det kul med ett varierande forum som handlar om vår lycka, nämligen att njuta i och runt våra campingfordon och vad vi får ut av det.

En skön höst önskas alla husbilsälskare!
 
Toppen