• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lergökaträffen

F

F.d. 50334

Guest
Var på Lergökaträffen för första gången , och betalade 300:- som alla andra .
Kanske verkar jag otacksam när jag ställer denna fråga , men vad fick vi för den summan ? Har jag missat något ?
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Lergökaträffe

Var på Lergökaträffen för första gången , och betalade 300:- som alla andra .
Kanske verkar jag otacksam när jag ställer denna fråga , men vad fick vi för den summan ? Har jag missat något ?

Ja du, för det första 2 dygn parkering med säkerhetsavstånd, latrin och gråvatten tömning, friskvattenfyllning, sopcontainer dessutom färska frallor på morgonen.

Dessutom en bra organisation med MASSOR av förberedelser bakom kulisserna.

Om man inte tycker att detta är värt 300:- med gångavstånd till alla evenemang, så skulle jag föreslå att man åker o gör nåt annat, det är ju ett fritt val.

Du undrar om din fråga verkar otacksam, och enl min mening, JA.

Hejs
Claes 105
 

coolmix

FD HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
11835
Medlemskap
2023
Sv: Lergökaträffen

Det stod klart & tydligt vad som ingick för dessa 300kr, när inbjudan till denna träff lades ut.
Jag tycker att det är mycket synd att det i ifrågasätts så mycket ang beloppet på träffarna. Det blir ju så att man drar sig för att ordna en träff pga detta.
Det är ju fritt att deltaga på dessa träffar!
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Lergökaträffen

Har aldrig varit på Lergöksträffen så jag har absolut ingen åsikt om priset på denna träff...

Däremot tycker jag att man här på forumet visst kan få lov att undra över prissättning på träffar. Den som arrangerar en träff måste nog acceptera att någon frågar ibland.
Det verkar ju för övrigt vara helt OK att använda uttryck som "ockerpriser" etc. när det gäller ställplatser och campingar utan att ha en aning om vad som ligger till grund för prissättningen...

/TommyQ
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Lergökaträffen

Håller med både Claes och Karin, det kommer att sluta med att ingen ordnar träffar om det skall ifrågasättas varför det kostar si eller så. Antingen anmäler man sig och betalar eller så gör man det inte. Vi måste tänka på den tid arrangörerna får lägga ner för att det skall bli en träff. Skulle det bli någon krona över så "so what" låt det gå till dom som arrangerar. tror inte det är någon av dessa som skor sig på vår bekostnad

Tackar åter igen Peo o Ann-Louise för den gångna helgen, ni gjorde ett kanonjobb, ser redan framemot nästa år

/Thomas o Karin
 

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Sv: Lergökaträffen

Förstår ej vad du är ute efter?
Åker du in på en ställplats så kostar det 150kr/dygnet ibland mer eller mindre.

Här får du i stort sett all den service som du kan önska dig, undantag duch och toalett, men det har du kanske i din husbil, och du har möjlighet att tömma både toa och spillvatten

Du frågar vad du får för 150krx2dygn?

Svar
Som Claes skriver
Du har kommit till en plats som det ligger mycket arbete bakom för att få det att fungera, platsen för husbilsklubben upplåts inte gratis
Du får ta del utav ett otroligt fint arrangemang gå och titta på gamla fordon mm.
Du får ta del utav en fantastisk fin underhållning, och bara detta kostar, de kommer inte gratis.
Du har möjlighet att ta del utav matmarknaden, äta gott och mätta din hunger.
Du får träffa andra husbilsägare och umgås.
Du får frallor på morgonen till frukost.

Förstår ej att du inte kan förstå vad du får för 150kr/dygnet
Per
 
Senast ändrad:
Toppen