• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kenwood multimedia

S

Stråken

Guest
Jag har en Kenwood DNX4230BT, och har problem med att uppdatera programvara och kartor. Är det någon som vet hur man gör eller var man vänder sig för att få hjälp.Ringer man till telefonnumret som står på Kenwood Garmins hemsida så får man ingen hjälp, dom hanterar bara lösa Garmin navigatorer.
 
S

Stråken

Guest
Sv: Kenwood multimedia.

Där har jag varit inne på Firmware uppdate guide.Problemet ar när jag kommer till punkt 5, press update så händer inget.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Kenwood multimedia.

Jag har en Kenwood DNX4230BT, och har problem med att uppdatera programvara och kartor. Är det någon som vet hur man gör eller var man vänder sig för att få hjälp.Ringer man till telefonnumret som står på Kenwood Garmins hemsida så får man ingen hjälp, dom hanterar bara lösa Garmin navigatorer.

Har gjort detta tidigare och lyckats men det var ett tag sedan. Har du "packat upp" den zippade filen innan du kopierar den till usbminnet?

Hälsar Kjell
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Kenwood multimedia.

Hej Stråken ! Om Du har en kabel som i ena änden är ansluten till apparaten och i andra änden har en "USB-port" så anslut ett USB-minne och plock ur apparatidentitet. Sedan går Du in på "Garmin Express" där registrerar Du din enhet och då visar det sig om Du har gratisuppdateringar eller inte, om inte så får Du betala för uppdateringen och då kan Du ladda ner uppdateringarna på ett tomt USB-minne. Det kommer då en mjukvaruuppdatering som automatiskt läggs först på usb:n obs det är viktigt att detta hamnar först, och sedan kommer kartorna: Det är viktigt att följa instruktionerna både vid Id-hämtning och inkörning av uppdateringarna Lycka till
Med soliga vinterhälsningar
Hasse & Ingegerd
:D
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Kenwood multimedia.

Hej Stråken ! Om Du har en kabel som i ena änden är ansluten till apparaten och i andra änden har en "USB-port" så anslut ett USB-minne och plock ur apparatidentitet. Sedan går Du in på "Garmin Express" där registrerar Du din enhet och då visar det sig om Du har gratisuppdateringar eller inte, om inte så får Du betala för uppdateringen och då kan Du ladda ner uppdateringarna på ett tomt USB-minne. Det kommer då en mjukvaruuppdatering som automatiskt läggs först på usb:n obs det är viktigt att detta hamnar först, och sedan kommer kartorna: Det är viktigt att följa instruktionerna både vid Id-hämtning och inkörning av uppdateringarna Lycka till
Med soliga vinterhälsningar
Hasse & Ingegerd
:D

Fungerar inte Garmin Express enbart för "handhållna" navigatorer och inte för de som är fast installerade i bilen?

För de som är fast installerade brukar det aldrig ingå några gratis kartuppdateringar. Däremot brukar man alltid kunna uppdatera mjukvaran på det sätt som frågeställaren försökt.

Hälsar Kjell
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Kenwood multimedia.

Fungerar inte Garmin Express enbart för "handhållna" navigatorer och inte för de som är fast installerade i bilen?

För de som är fast installerade brukar det aldrig ingå några gratis kartuppdateringar. Däremot brukar man alltid kunna uppdatera mjukvaran på det sätt som frågeställaren försökt.

Hälsar Kjell

Hej Kjell ! Jag har för mig att köper man en ny Kenwood multimedia så ingår uppdateringar i x-antal år, men i övrigt går det att uppdatera som jag beskrivit med det tillägget att man kan givetvis använda sig av "SD-kort" i stället för "USB-Minne" Den som sitter i vår HB var för gammal för gratis UD
Ha en bra dag önskar
Hasse & Ingegerd :D
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Kenwood multimedia.

Hej Kjell ! Jag har för mig att köper man en ny Kenwood multimedia så ingår uppdateringar i x-antal år, men i övrigt går det att uppdatera som jag beskrivit med det tillägget att man kan givetvis använda sig av "SD-kort" i stället för "USB-Minne" Den som sitter i vår HB var för gammal för gratis UD
Ha en bra dag önskar
Hasse & Ingegerd :D

Hej!
När jag uppdaterade min Kenwood, DNX5250BT, med HBK's ställplatser så fungerade det inte att byta mellan USB och SD. Försökte säkert 100ggr med fel media.

Hälsar Kjell
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Kenwood multimedia.

Hej!
När jag uppdaterade min Kenwood, DNX5250BT, med HBK's ställplatser så fungerade det inte att byta mellan USB och SD. Försökte säkert 100ggr med fel media.

Hälsar Kjell

Hej Kjell ! Jag hade samma problem med att få in både "ikon" och ställplatser från HBK men däremot fungerade UD Garmin från "Garmin Express"
Ha det bra önskar
Hasse & Ingegerd
:D
 
F

F.d. 55714

Guest
Sv: Kenwood multimedia.

hej
beställ ett SD-kort från JR Larmcenter med kartuppdatering, bara att sätta in i enheten o läsa ned
lycka till
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Kenwood multimedia.

Var inte för snabb att beställa uppdatering, enligt uppgifter på Kista mässan är en ny version på väg nu i vår och det är ju tråkigt att kanske inte få senaste version. Lycka till.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Kenwood multimedia.

Se nedan email från Kenwood.
Gustav har per email skickat mig 2 wordfiler hur man uppgraderar mjukvaran samt kartor.
Hur gör jag dessa tillgängliga för de som är intresserade?

Hej Lennart!
Se dessa två beskrivningar för tillvägagångssätt.

Uppdateringen till den senaste kartan kommer nu i början av Juli då integreringen till ”Garmin-express” skall vara gjord.

Best regards / Gustav
Med vänliga hälsningar

Gustav Rönnelius
AR Audio Svenska AB / Kenwood Sweden
Tel +46 (0)11-10 85 25
 

Snubben56

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Västervik
HBK-Nr
9210
Medlemskap
2025
Sv: Kenwood multimedia.

Hurra och kors i taket..... i dag kom uppdateringen till Kenwood DNX4150BT men det var en stor fil 6,14Gb men vad gör det... det är ju nya kartor. :yes::mcride::twitcy:
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Kenwood multimedia.

Var hittar du kartorna och hur får du dom att fungera på Kenwooden?

JOE
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Kenwood multimedia.

Har du fått betala för uppdateringen? iså fall vad kostar det?
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 

Snubben56

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Västervik
HBK-Nr
9210
Medlemskap
2025
Sv: Kenwood multimedia.

Det är fria uppdateringar i 3 år i alla fall på DNS 4150BT det är bara att köpa ett micro SD kort på 8 Gb. för det kan inte installeras i Kenwooden. :yes::yes: :wub:
 
Toppen