• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

Jag har kopplat mina två datorfläktar med en on/off knapp. Använder fläktarna dagtid vid behov.

Dessutom har jag kopplat dem till + kabeln från generatorn. De går därför alltid när vi kör bilen.
Eftersom det ju ofta är under färd vi stannar och handlar mat klarar kylen lättare att ta imot påfyllning.
Dessutom är det alltid rätt kyla i kylskåpet när vi ställer upp oss. Ljudet från fläkten och strömförbrukningen spelar då heller inte någon roll alls.

/Leif
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

Jag har gjort tvärt om. Kopplar in fläktarna när vi står stilla (och när det behövs), men när vi kör räknar jag med att fartvinden ska röra om luften.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

Vi har flera dimmers från Linders, de påverkar inte varandra!

En dimmer styr led listen under markisen och en annan dimmer styr en ledlist i framrutorna. Funkar fint. Hälsar Björn.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

Vi har flera dimmers från Linders, de påverkar inte varandra!

En dimmer styr led listen under markisen och en annan dimmer styr en ledlist i framrutorna. Funkar fint. Hälsar Björn.

Det är ju bra! Så fungerar inte mina dimmers.

Hälsar Kjell
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

Har med kopplat in fläktarna med sladdlös dimmer. Slapp dra in sladd i bodelen. Har även dimmer till markisens belysning. De stör inte varandra.
Däremot har vi en tredje enkel dimmer till belysningen inne i husbilen som man kan styra med annan fjärr
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

Har med kopplat in fläktarna med sladdlös dimmer. Slapp dra in sladd i bodelen. Har även dimmer till markisens belysning. De stör inte varandra.
Däremot har vi en tredje enkel dimmer till belysningen inne i husbilen som man kan styra med annan fjärr

Hoppas trådskaparen ursäktar men jag kan inte låta bli att fråga vilken dimmer o fjärrkontroll ni har?

Så här ser min fjärrkontroll ut

image.jpeg

Hälsar Kjell
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

Lindersbelysning.se har några fina dimmers, det är gom vi använder, hälsar Björn
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    51,5 KB · Visningar: 11

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Idealisk arbetstemperatur bakom kylskåpet ?

vilken dimmer o fjärrkontroll ni har?

Så här ser min fjärrkontroll ut

Visa bilaga 114911

Hälsar Kjell

Den fjärren har ingen unik kod utan kan styras av alla likadana fjärrkontroller. Det du behöver är en dimmer med unik kod typ den som Linder säljer . Har en till markisen och en annan till fläktarna. Behöver du den snabbt så beställer du från Linder, annars finns den även på bukten dimmer linder.jpg
 
Toppen