• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatsutvecklingen

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ställplatsutvecklingen

Vad är en ställplats ? För oss är det en plats att övernatta på..vi har alla faciliteter som behövs, så det kan bli naturplats oftast, ibland sk ställplats dit flera husbilar söker sig, och mindre campingar..gärna fiskecamper.
Känner en tendens att svenska bilar gärna kluttar ihop sig...tyska bilar verkar ha lite mer fantasi och söker en enskild plats.. Fel eller rätt ..vår uppfattning.
Platser finns om man går lite utanför boxen...ha skön husbilssommar :)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Ställplatsutvecklingen

Platser för övernattning utan service finns det gott om. I stort alla småkommuner i Sverige utanför turistorterna har 24 timmars fri parkering. Men i större städer eller turistorter är det stängt eller så kostar det. Inget konstigt med det. Tillgång och efterfrågan.

Vill man ha service, stå säkert, fin utsikt, hamn/sjönära m.m. då kostar det oftast eftersom någon driver stället. Vi kan vara glada för ställen med service utan kostnad. Det kan man inte räkna med. Men av någon anledning brukar jag hitta dom.:p:

Jag gillar GRATIS:D men just nu står vi i Sundbyholms Gästhamn för 200kr natten då jag efterfrågar servicehus då frugan opererades igår. Just nu är det prisvärt för mig.:)

IMG_20160711_214136.jpg
IMG_20160712_125834.jpg
IMG_20160712_181243.jpg
Våra söta grannar
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Ställplatsutvecklingen

"De vill stå på de bästa platserna och de är inte priskänsliga heller." Inte så konstigt att det är höga avgifter på många campingar. Jag skulle tro att väldigt många husbilsägare som ligger på campingar är yngre som är "nya i gamet", kanske har dom haft husvagn tidigare & inte känner till möjligheterna med ställplatser & fricamping. En del har väl barn som kräver att det finns aktiviteter. För mej tycks det dyrt att köpa en HB för att köra till en camping & tycker att en husvagn är ett lika bra men billigare alternativ.

Bennie

jag är 78 år jag har märkt av så många yngre .
 
Toppen