• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campar husbilsägare?

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Campar husbilsägare?

Så sant så sant Carsten
Om man har hållt på ett tag så märker man en stor skillnad på de "resande" och de som är mer vana att sätta sina bopålar för en längre vistelse!

Nu kanske jag överdriver en smula, men den där spontana hjälpsamheten som husbilsägare visar när man kommer "ny"till en övernattningsplats saknas hos den sistnämnda gruppen....inte hos alla såklart, men hos många!

Sen är det vissa platser som det märks mer på....ingen nämnd
Fast jag kan väl säga så mycket som att vi åker inte så mycket i Skåne längre som vi gjorde förr, samt på ett par ställen på Norra Öland, hmmmm
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Campar husbilsägare?

Jag vägrar att låsas in bakom bommar!
Som tur är blir det allt fler quickstops, visserligen begränsad tid men med tillgång till campingens alla faciliteter.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Campar husbilsägare?

Jag vägrar att låsas in bakom bommar!
Som tur är blir det allt fler quickstops, visserligen begränsad tid men med tillgång till campingens alla faciliteter.

Efter några veckors kuskande i Tyskland/Moseldalen, så var ställplatser där man blev "inlåst bakom bom" i klar majoritet, har man "bomlös ställplats" som krav blir det tuffare att hitta natthamn.

Bor du på camping med bom, så får du ett passerkort så att du kan passera hur många gånger du vill, det fick vi inte på ställplatserna :( där var enda sättet att passera bommen att checka ut med betalning.

Dock har flera ställplatser (med bom) timavgift, inte så dumt, vi var in på några, men ångrade oss och åkte vidare, besöket kostade då runt 1€, men man kunde ju passa på att tömma/fylla tankarna. :)
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Campar husbilsägare?

Håller inte med dig. Jag har inte hittat(=besökt) en enda med bom, vare sig i år eller förra året, bortsett från en parkering utanför Luneburg i år, som ville ha €2 för en fm-fika (€2 var avgiften oavsett hur kort/länge man stor där)
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Campar husbilsägare?

Vi måste kört samma runda för vi hittade också många stp med bom i tyskland. Vi hittade även de med plastkort så det gick att köra ut o in hur mycket vi ville.
Blev dock mest med cykel pga alla vinfestivaler
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Campar husbilsägare?

I Eckernförde hade de plastkort, det var laddat med 5€ för köp av el m.m. samt en deposition på 5€, fick tillbaka 10€ vid utcheckning i automaten.
Enda gången vi stötte på det på en ställplatz i Tyskland
En bra, central modern ställplats, med ett mycket bra o snabbt gratis wifi :D

http://www.husbilsklubben.se/forums/t20275-3/#post731473
 
F

F.d. 30354

Guest
Sv: Campar husbilsägare?

xxxxxxxx /HBK-webb Det är väl upp till var och en att välja var man vill ligga över natten..Ibland ligger vi på campingar och ibland på bar backe:twitcy:..Är man snål så ligger man i skogen helt själv...(skönt)...Eller betalar fullt pris på camping....:).Trevlig semester
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Campar husbilsägare?

Man skall tydligen ha bra tålamod förr eller senare så kommer sanningen fram.
 
Toppen