• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spanientransport

F

F.d. 29752

Guest
Hej, jag är medlem i en boule-klubb på Costa Blanca i Spanien och behöver frakta några flyttkartonger till mitt hus därnere, (eftersom jag skall emigrera till Spanien).
En annan föreningsmedlem har en liten äldre 10' container ståendes i ett företag på Lockarps Kyrkoväg i Malmö, som han vill skänka till boule-klubben (att användas som förråd) mot att jag betalar frakten. Containern skall lastas med 8 st. flyttkartonger (Senior), 1 st. 50" TV i originalförpackning, väggfäste till dito, skrivare i originalförpackning, 1 st. motionsapparat i original-förpackning, 1 st tavelpaket samt 1 st. herrcykel m. 28" hjul

Containern skall fraktas till Paraje Natural 20 IV, Torreta III, 03184 Torrevieja, Spanien.
Flyttgodset skall sedan magasineras 2-3 mån. tills jag kommer ned själv (ev. kan en klubbmedlem ta hand om godset). Containern kan samlastas med annat gods (eftersom mina kollin har en volym på 1,5 m3) för att få ned fraktkostnaden.

Jag är mycket tacksam om det finns någon i HBK som har försänkningar i åkeribranchen och kan tipsa mig om hur vi kan transportera burken till Spanien.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Spanientransport

Det blir nog billigare att köpa nya prylar (eller begagnad container) i Spanien.
För 4 år sedan när jag kollade priser för att frakta ned ett par cyklar kostade det 1000:-/m3.
En 10-fotare har en volym på 16 m3.
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Spanientransport

Kolla med mas amigos , där är det annonser om åkerier som kör på Spanien ! Sevallbo
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Spanientransport

Det var de åkerierna jag kollade med.
:)
 

Micke & Lillian

HBK Medlem
Inlägg
429
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024
Sv: Spanientransport

Hör med jtw transport i Göteborg, dom kör ner varje vecka tel 0317078601.
 
F

F.d. 55265

Guest
Sv: Spanientransport

Ring 0709780100 Tony Rutiner har ett åkeri i Varberg kör på Torrevieja en gång i veckan,vi fraktade hem grejer med honom i våras.
 
Toppen