Sv: läckage i toan
En liten problem har du bara, om man ser det ur "båthorizont". I båtar som står på sommarhettan kan avluftningen till skittanken bli tilltäppt med resultatet att det byggs enorm tryck i tanken och till slut hoppar någon av slangarna ur och minst halva innehållet sprutas på väggarna. Så där lagom skojigt där städningen måste pågå i hamnen med många åskådare...
Nåväll, även små lägage bör åtgärdas. Förmodligen läcker spolfunktionen någonstans vid slanganslutningen? Gör så här. Rengör och torka allting riktigt noga och placera sedan exempelvis hushållspapper runtom. Du kan vira lite runt misstänkta slangar också. Sedan lossas du göra dina behov, men bara lossas

. Kolla sedan var pappret blev fuktigt. Där i närheten har du läckan.
Jag hade en riktigt "lömskt" läcka i min Arca. Allt var hur tätt som helst, men när frugan skulle sitta och göra nummer 1 så läckte den. "kärringpiss" luktar nästan som honung kan man tycka, men irriterande var det. Frugan har ingen humor heller när det gäller hennes piss, då jag försökte gissa - efter tre resultatlösa läck undersökningar - att måhända är vätskan frätande och går på någon vänster sätt genom plasten. Felet var att de hade gjort rören från toan till tanken med svetsade skarvar och när någon satte sig på byttan så gav den efter lite vilket den stela rören inte gjorde, och då blev det en spricka i ett av skarvarna och där läckte det. Omöjligt att se det, om inte någon satt på byttan...