• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasiga kopplingar, var köpa??

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Trasiga kopplingar, var köpa??

Vet ej, det är därför jag ställer frågan. Kan tänka mig att jag inte är den förste att ha sönder kopplingarna. Har provat med Gardena men det finns inte för så "klena" slangar. Slangarna är i övrigt jättebra, jag gillar dom.:)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Trasiga kopplingar, var köpa??

Tänkte bara att dom är så billiga, tror att det kom ett reklamblad från Harald Nyborg eller liknande där den var ännu billigare?
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: Trasiga kopplingar, var köpa??

Hej.

Vilken diameter är det på slangen ? Är det 10 mm så finns det en koppling på Dammbutiken.se - Handla på nätet allt du behöver till ditt dammbygge som du kan använda och skruva dit en Gardena-koppling på. Sök på deras hemsida efter "Plastdelar/Kopplingar" och sedan "Slangkopplingar" så hittar du den.

Mvh / Roland
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Trasiga kopplingar, var köpa??

Men dessa kopplingar är väl pressade :confused:, iallafall på min.

Nej jag har inte pressade kopplingar (köpta på Coop för 6-7 år sedan, troligen den första omgången i Sverige).
Var har du köpt den med pressade kopplingar?? Är det då andra typer av kopplingar? På mina slangar fungerar de som Gardenas men av betydligt sämre kvalitet. Jag har spänt ringarna för mycket och då spricker dom.
Man får ju vad man betalar för.
 
Toppen