• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rengöring av diskbaljans avlopp.

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Förra säsongen var det dålig fart i avloppet i diskbaljan. Nu funderar jag på att lossa slanganslutningen och rensa om det finns något där. Det kan ju också vara matrester/fett i slangen. Hur rengör man då? Någon bra kemikalie? Högtryck? Spola med hett vatten? Hur gör ni?
 

PG-Husbil

FD HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Motala
HBK-Nr
2078
Medlemskap
2021
Sv: Rengöring av diskbaljans avlopp.

Jag rensade vattenlåset under diskbaljan, Adria Sonic,
Lätt o gott om utrymme...
 

Bilagor

  • rensatvattenlås husbil (14).JPG
    rensatvattenlås husbil (14).JPG
    4,6 MB · Visningar: 39

Kurt JL Nilsson

HBK Medlem (P)
Inlägg
907
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Rengöring av diskbaljans avlopp.

Använd gräsättika och lite diskmedel i vattenlåsen, varje gång du tömmer gråvattentanken, så slipper du problem med igensatta vattenlås och avloppsrör.
 

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: Rengöring av diskbaljans avlopp.

Förra säsongen var det dålig fart i avloppet i diskbaljan. Nu funderar jag på att lossa slanganslutningen och rensa om det finns något där. Det kan ju också vara matrester/fett i slangen. Hur rengör man då? Någon bra kemikalie? Högtryck? Spola med hett vatten? Hur gör ni?

Kolla avluftningen på gråvattentanken, är denna igensatt så får du "dålig fart i avloppet". Sätt på en slang och spola rent.
 
Toppen