• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur har ni inrett ert garage?

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Vårt garage är inrett av tidigare ägare, men dock lite annorlunda, vi har cyklarna utanpå bilen så vi har hittills inte haft behov av längre packutrymme, än det vi har.
Garaget är uppdelat med en enkel skiljevägg ca:70/30, samt ett "dubbelgolv". Det mindre utrymmet har blivit ett litet teknikrum med alla "braåha-grejer".
På den större sidan har vi även det stora utebordet inställt monterat o klart, skönt att slippa montera/demontera bordet varje gång det ska fram, nu lyfter jag bara ut det, har även skaffat Ikeas låga plastlådor, som märkts med Dymo om innehåll och travats på varandra, även de i den större garagesidan.

Funkar över förväntan för oss och vi kommer att behålla denna lösning.
Ok, plyfan väger säkert sina kilon, men vi har lastvikt så räcker å blir över.

Lycka till med ditt nya garage, å resten av husbilen :):):)
 

Bilagor

  • 2014-04-26 13.26.03.jpg
    2014-04-26 13.26.03.jpg
    784,3 KB · Visningar: 715
  • 2014-04-26 13.25.42.jpg
    2014-04-26 13.25.42.jpg
    935,5 KB · Visningar: 610
Senast ändrad:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Är det blomsterlådor ni har på den lilla hyllan?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Finns många tips och bilder redan på forumet. Sök på "garageinredning". Lycka till.

Innan jag startade denna tråd kollade jag på andra trådar, men enda med bra bilder och lite mer tips var från 2008, många nya medlemmar samt många nyare bilar med olika garage som trillat in, säkert med fiffiga iden.
Så vill bara ha lite nytt!
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Ja fast skruvade. På den mkt smala hyllan. Inga backar får ju plats här. Stolarna i "taket" vilar på ännu en smal hylla bak mot väggen, endast monterat en stång. Tycker detta garaget är mkt svårt att kunna utnyttja på ett bra sätt.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    106,6 KB · Visningar: 335

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Ja detta var inte lätt, har börjat idag och se hur man kan förankra samt hur man ska packa.
Det enda vi kom fram till är att fästena är ju så långt ner, skulle vilja ha dem på 60 cm upp för att lätt kunna sätta fast stolar osv...
Har köpt 8 st gummiband som jag tänkte använda till att snabbt säkra stolar och bord iallfall.
 

Kompis

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2024
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Vi har nok samme garasje, og jeg tok 4 kosteskaft + 4 stk rørisolasjon, 2 lekter som jeg boret hull i og festet lekten i bunn med et feste i hver ende i festeskinnen. Toppen på kosteskaftet hektes bak sengebunn og holdes på plass av øvre lekten. Koster lite, veier lite, et minutt å fjerne uten noen merker.
Bordet setter jeg oppe på kanten med stolene foran. Om vi har med sykler settes dekken i noen trekantlister som jeg legger løst på gulvet, og syklene festes med en lastestropp.
 

Bilagor

  • DSCN1073.JPG
    DSCN1073.JPG
    3,3 MB · Visningar: 380
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Hej
Där Gunilla har sina blomlådor där har vi satt Ikeas skolådor, finns 3 pack i olika färger för en billig peng. Å de sväljer en hel del. Har tyvärr ingen bild.Men funkar jättebra, Sitter fast med en sort ny dubbelhäftande massa. Billigt att köpa på Ullared .
Gun
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Skruvade du upp dem eller som andra har gjort med dubbelhäftande tejp?
 

mlarsson74

HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Västerås
HBK-Nr
7522
Medlemskap
2024
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Jag har skruvat det i bakre väggen. Har en ganska bra skiva att skruva i. Så både bergoplattorna och skåpen sitter med skruv. Skåpen har jag sedan skruvat ihop.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Hur har ni inrett ert garage?

Bara några bilder till i raden.
Garagebelysningen är gjord med "trappkoppling".
 

Bilagor

  • Egen text-0001.jpg
    880,7 KB · Visningar: 309
  • Egen text-0003.jpg
    2,2 MB · Visningar: 287
  • Egen text-0004.jpg
    1,7 MB · Visningar: 286
  • Egen text-0005.jpg
    Egen text-0005.jpg
    1 MB · Visningar: 411
  • Egen text-0006.jpg
    2,2 MB · Visningar: 237
  • Egen text-0007.jpg
    Egen text-0007.jpg
    2 MB · Visningar: 371
Toppen