• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ullbädd

Joffe

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025
Är det någon som har erfarenhet av ullbädd i husbilen. Är lite sugen nu för dom finns säkert på Elmia, men är det något att rekommendera?
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: ullbädd

Jag tror det finns diskuterat tidigare här på HBK men ullbädd i husbil tycker vi är närmast idealiskt. Vi har haft det i bara drygt ett halvår och är mycket nöjda. Vi köpte dem på Ullbädden- sängkläder för god sömn.

Det som utmärker dem är att man i dem aldrig möts av den "råhet" som man kan möta emellen bomullslakanen i en ouppvärmd husbil. Vi tycker också att varken Rivierans värme >+32 eller nollgradig temperatur i norska fjällvärlden upplevs som störande i en ullbädd. Dvs det blir hela tiden "lagomt" varmt - utan svettrisk - i en ullbädd. Vi försöker vädra bädden c:a var tredje dag, hängande över bakdörrarna till vår lilla plåtis! Lättskött alltså!

Just nu letar vi lämplig ullbädd till hemmet! Kanske borde vi åka till Elmia och handla?
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: ullbädd

Flanellakan är ett annat alternativ. Dessa sköter man som vanliga lakan, dvs tvättas regelbundet.
ErikP
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: ullbädd

Hello!

Jag hör till dem som varmt rekommenderar ullen. Vi har det över hela linjen. Såväl i hemmet som i husbilen, Vi köpte vårt sortiment på Teneriffa efter moget övervägande. Det är något vi aldrig ångrat.

Mvh Tommy F
 

Bilagor

  • IMG_1266.JPG
    IMG_1266.JPG
    1,3 MB · Visningar: 4

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: ullbädd

Tänk på vikten om du tillhör dem som skakar sängkläderna varje dag.
Jag gav upp, orkar inte att skaka täcket, det är för tungt för mig.
 
F

F.d. 52979

Guest
Sv: ullbädd

Ni som bor i Värmland;ta en tur till Ullbädden i Molkom. Fantastiskt trevligt bemötande även om man inte handlar..
 
Toppen