• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbannad? Nej men besviken.

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Det är vad jag är på de 13 som hade anmält sig till Lergökarallyt och sen inte varken betalade eller kom, om ni åtminstånde tog bort er från listan så hade vi inte haft kostnader för er. Speciellt besviken blir man på medlemmar med lågt nummer som vet hur allting fungerar. Dessutom finns det de som har gjort samma sak flera år.

PeO
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Du får lära dej av Getingen. Han har lösningen sedan VAPNÖ.
HaDe Hasse

Jo jag vet mycket väl hur de gör MEN ska vi inte kunna få folk till att sköta sina åtaganden ändå? Att man anmäler sig väl synligt för alla och sen inte betalar eller kommer, innebär att man kanske har tagit en plats från någon annan medlem. JAG skulle skämmas om jag hade gjort så.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Såg nyligen en av våra "valda" som parkerat över två handikapplatser närmast entren, trots att det fanns en husbilsparkering 200 meter bort . Jag kan tycka att HBK borde stå för någon form av husbilsetik det borde gynna klubben i längden.
 
Senast ändrad:

Mamma

HBK Medlem (P)
Inlägg
419
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Såg nyligen en av våra "valda" som parkerat över två handikapplatser närmast entren, trots att det fanns en husbilsparkering 200 meter bort . Jag kan tycka att HBK borde stå för någon form av husbilsetik det borde gynna klubben i längden.

Och om personen er handikappat ?
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Min fru är handikappad, det går utmärkt att köra fram till entrén, släppa ut henne med rullatorn och sedan köra längst bort på parkeringen, i allmänhet gott om plats. Samma på återvägen.
Att anmäla sig till något och sedan inte komma, eller göra rätt för sig, är förkastligt. Tänk själva, man har bjudit hem folk på middag och sedan kommer de inte, hur roligt är det?
 
Senast redigerad av en moderator:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Om du läser första inlägget är det inte alla som sköter sig även om du gör det!

För mig betyder Husbilsåkare i gemen att det genererar samtliga husbilsåkare och inte det antal som inte sköter sig, men jag kanske har fel och ber om ursäkt för mina ordval om det är så.

Vänligen Pelle
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Jag förstår arrangören. Man beställer olika grejer, fixar ankomstmaterial m.m..

Vi som arrangerar måste vara hårdare på sista betaldag. Jag fick skicka över 40 påminnelser till Westerqwarnsträffen och tog sedan bort dem som inte betalade eller hörde av sig. Lite onödigt jobb.

Men träffen i sig är ju kul och alla som kommer är underbara, så man glömmer jobbet man gjort.:)


2015-08-01 20.57.03.jpg
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Hej på er
Efter att haft 4 Wapnöträffar med minst 120 st på vardera och att varje år hålla på att påpeka för ca 30-40 styck att de inte betalt och stod och höll en plats för de som stod bakom i kön och ville med, och får till svar typ oj detta har vi glömt att vi var anmälda till, vi har fått förhinder.
Och sedan när man då släpper in de på reservlistan så blir det ju så att de inte trodde de kom med för de stod så långt bak på listan.
Det var efter allt detta jagande och påpekande som vi gjorde som vi gjorde med årets Wapnöträff då vi gick ut med datum och klockslag då vi öppna kontot för de 120 först betalde fick plats på träffen, detta fungerade klockrent och var det lättaste året av de 5 åren som vi arrangerat Wapnöträffen.
Detta med att kunna sätta upp sig och reservera sig för en träff och hålla en plats som inte sedan inte utnyttjas är vad vi tycker inte okey mot de som verkligen vill vara med på en träff.
Detta är vår åsikt om hur och varför vi gjorde som vi gjorde med årets Wapnöträff, det är mycket jobb ändå att ordna en träff utan att behöva jaga de som anmält sig och sedan skiter i att varken avboka sig eller svara på mail eller pm.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Förbannad? Nej men besviken.

Som Getingarna skriver ovan och som jag kommenterade innan är detta ett bra sätt men vårt problem är att inte pengarna går till vårt bankgiro utan till Lergökarallyt.
Där även alla inbetalningar för själva rallyt också hamnar, när kassören har samanställt allt detta får vi en lista, detta upprepas sedan några gånger innan träffen.
Vi får väl hoppas att denna debatt gör att några skärper sig och sköter sig bättre i framtiden. Vilket jag vet att några kommer att göra efter ångerfulla samtal.

PeO
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Hej PeO!

Kan inte ni/någon göra likadant då?
Öppna ett konto dit folk kan skicka pengarna och anmäla sig (med en sista anmälningsdag som är en eller ett par dagar innan sista betalningsdag för rallyts inbetalning) och sedan skickar ni dom till Lergökarallyts konto med en lista.
Då behöver ni ju bara skicka en lista.

En samordnare, ett konto och en lista.

Jag vet att blir mycket jobb bara det och det var bara en undran.
Ha det gott. //Tony
 
Toppen