• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Huawei E 5786 som wi-fi extender

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Hej, min E5786 fungerar inte som wifi-repeater.
Jag har letat igenom menyerna och konstaterat att det inte finns och därefter frågade jag Ludwig vid Loh electronics där jag köpte den, och fick bekräftat att min router inte har den funktionen.

mvh jocke
 

Arne44

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
14454
Medlemskap
2025
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Är det någon som vet någon router som kopplar upp till befintligt wi-fi +upp på internet??
Arne
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

1GB för 89:- låter bra, men så betalar du väl 199:-/mån för abonnemanget eller?
Telias 20GB får jag för 99:-/mån. Det innebär ca 1200:- att lägga på surf på semesterresorna i Europa.:)
För övrigt har jag en Huawei router som fungerar toppen, söker även andra nät som går att koppla på men den har jag avstängd.
 

Arne44

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
14454
Medlemskap
2025
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Hej o tack för snabbt svar ,en fråga till vilken sorts yttre anten har du till den??:spinny::
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Hej, jag har hittat ett program som heter WinHoptSpot som när man installerat det på sin bärbara kan dela ut datatrafiken på sina övriga och familjens enheter.
Anslut dig till Campingens nätverk och dela ut uppkoppling till dina enheter, det räcker med en avgift, samma mängd data men mer praktiskt.:)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Concerned_Citizen21 • a month ago
Chrome is saying it's malware. FileHippo better get their act together before recommending files. Some say they are freeware when they are not. Right off the bat, some programs want money to use it after downloading and installing. Too much more of this and File Hippo gets off my lists.
•Share ›
Avatar
Paul • 2 months ago
PUP malware included. PCSpeedup.A Seems to be malware included with installation.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Har fått min MF910 nu och ska gå igenom lite abonnemang. Men hur är det, kan man ansluta till sitt egna wifi trådlöst utan SIM kort för lite tester och kännedom?
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Hej, jag har hittat ett program som heter WinHoptSpot som när man installerat det på sin bärbara kan dela ut datatrafiken på sina övriga och familjens enheter.
Anslut dig till Campingens nätverk och dela ut uppkoppling till dina enheter, det räcker med en avgift, samma mängd data men mer praktiskt.:)

Tänk dig bara för. Sitter det en illa sinnad med en kraftigare dator än den du har i samma nätverk kan han ta över din dator utan du märker det.
Finns att läsa om i de flesta datatidskrifter. Har varit många varningar om att vara inne på sina banksidor etc. Så en varning är på sin plats.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Har fått min MF910 nu och ska gå igenom lite abonnemang. Men hur är det, kan man ansluta till sitt egna wifi trådlöst utan SIM kort för lite tester och kännedom?
Jag fick också hem en MF910 för några dagar sedan. det finns en inställning där du kan sätta routern som extender eller "hotspot" och lägga till olika wifi-nät. Har inte testat skarpt själv men det borde funka fint att lägga till ditt eget nät för att testa. Gå till 192.168.0.1 och logga in i admingränssnittet.
 

monsun31

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11535
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

[FONT=arial,sans-serif]Detta fick jag idag från E-Bay säljare dit jag skickade tillbaks routern då den saknade wi-fi extender.

I am sorry that you was in a big hurry to return the router (E5786),
because Huawei released the software update that provides some enhancements, including the WIFi extender function.

That is...

[FONT=arial,sans-serif]- nextgdata[/FONT]
[/FONT]
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

Hmm, jag har läst att det inte ska uppdatera firmware så att wifi extender kommer att fungera. Men de kanske fått mycket påtryckningar och ger efter.

Tråkigt att det beror på en uppdatering när allt finns i routern redan.
 

monsun31

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11535
Medlemskap
2024
Sv: Huawei E 5786 som wi-fi extender

[FONT=arial,sans-serif]Dear kem-ekb-gm1vn2xedm,

Now, it has updated software and has all functions enabled, including the Wi-Fi Extender function.
Let me know if you will ever want one again...

Because I was not aware of the missing function and you lost money on shipping, I could provide you a heavily discounted item at 160 USD with shipping included ! (like new with all accessories, but without the original box)

Or the the exact item that you have previously bought, at 215 USD, shipping included.

Alex

[FONT=arial,sans-serif]- nextgdata[/FONT]
[/FONT]
 
Toppen