• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Vi funderar på att köpa en ny Carthago och vi har lika långt till Lidköping som till Örkelljunga. Vi har inget inbyte så frågan är bara om någon har erfarenhet av båda och kan jämföra deras service och kundbemötande. Tacksam för era synpukter i så fall.
 

kersa

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Vara
HBK-Nr
2213
Medlemskap
2026
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Stor skillnad på service kunnande till Örkelljungas fördel enligt min erfarenhet

Hälsningar Lars-Inge
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Vi har också köpt Carthago av BiÖ. Kan instämma att de har god service och bra bemötande. Har tidigare köpt husvagn där och då var det samma goda service.
Hoppas du hittar det du söker.
Vänligen Helene och Micke
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Passerade Husbilssvensson igår. Verkade avslaget. Ingen säljare synlig.
Shopen hade ingen katalog , övervåningen avskaffad.

Verkar som företaget är inne i en tråkig trend.

Avskaffa katalogen när man främst vänder sig till äldre husvagnsägare som inte är så hemma på webben , det är som att gräva sin egen grav.
 
F

F.d. 55939

Guest
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Köpte vår första husbil i våras hos Bengt i Örkelljunga.
Begagnad bil från 2002 och blev väldigt bra bemötta.
Har haft och har lite smågarantiärende som de skött väldigt bra.

Ingen erfarenhet av Husvagnssvensson.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Jag har köpt flera bilar från BiÖ. Dom är inte billigast, men har mycket hög service och kunnande.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Har ni inte funderat på att köpa i tyskland. Det finns pengar att tjäna
 

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Jodå!
Vi har mailat alla Carthago-återförsäljare i Tyskland. Lägger vi in 35 000 i extra omkostnader bl.a resor, hotell mmför att leasa 6 månader för att slippa svensk moms så blir skillnaden 31 000 på en ny E-line. Kan vara bekvämare då att handla i Sverige och låta 25% gå till vägar, vård, skola och omsorg i Sverige!
Däremot om vi köper en begagnad så kan det skilja ca 150 000:- om priser ligger runt miljonen.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

och då är den väl förmodligen redan väl utrustad ! men din tankegång är ju hedervärd ! :)
 
F

F.d. 25855

Guest
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Husvagns-svensson är helt överlägsna vad gäller bemötande och kundvänlighet.
Köpte husbil 2013 och all serv:yes:ice och hjälp jag fått under och efter affären är helt outstanding. Kan verkligen rekommenderas.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Husvagn-Svensson är mycket bra att göra affär med. Efterservice har de inte den kunskapen och heller inte den bemanning likt Bengt i Örkelljunga. Men stor organisation kostar ju pengar, vilket troligtvis påverkar priset. Husvagn-Svensson verkar annars ha ett uppsving sista åren. Troligen har Carthago och LMC, som husbilsmärke, stor del i det.
Svårt att avgöra var du ska handla, men eftersom hb-resor ofta går söderut så borde väl efterservice göras på sådana resor.
Bengt
 

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Hedervärd är den kanske men efter många och noggranna jämförelser så köper jag nog en ny i Sverige men hittar jag exakt den jag vill ha begagnad med den utrustning jag vill ha så blir det mycket fördelaktigare i Tyskland. Så då blir det mindre hedervärt!
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Hej
Vi har köpt våran andra husbil på husvagnssvensson i Lidköping och vi tycker att de har en fantastisk service och hjälper otroligt bra till med service och garantiåtgärder. Det var det som avgjorde vårt andra husbilsköp i år av en LMC.
Joel som vi haft som vår,säljare kan vi bara tala gott om.
Och en av våra bekanta köpte i våras en carthago från dem.
Lycka till med husbilen
Med vänlig hälsning, Jonas och kristina
 
B

Bosse.L

Guest
Sv: Husvagnsvensson eller Bengt i Örkelljunga?

Hej kan bara svara för mig själv , har köpt två stycken bilar hos h-svensson i Lidköping den senaste en Carthago. Väldigt bra bemötande av deras försäljare
särskilt vd Joel Wästhed även verkstaden med Leif Rydberg i spetsen är toppen. inga problem vid små eller större fel efter leverans.Allt åtgärdas.
Bo Lexèn
 
Toppen