• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappes "STORA" bok

Status
Stängd för vidare inlägg.

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Inget är som väntans tider. Jag har ju fått läsa lite i den bara för att hjälpa till och "finna 5 fel". Nu vet ju jag att den blir inte så stor i formatet, eftersom man ska kunna ha den framme när man åker.

Hoppas jag hinner få den före jag åker söderut. Ska bli kul och se om han tog åt sig något av korrekturkritiken???

Min fråga till författare Jan P.. När kommer den???


Jappe.jpg

Ps! Man kan skymta Jappes dubbelnatur i fotot Knarrevik har tagit.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes "STORA" bok

Sir! Om framtiden veta vi intet! Skriv en bok själv så får du erfara hur lätt det är! Skriv en bok om husbilslivet på Kanarieöarna t.ex. Där har ju du unika kunskaper.

Jag håller på med de sista sidorna men jag blir ständigt avbruten bl.a. av "På spåret" som kan liknas vid en drog. (Nu vaknar väl aake igen.) Dessutom skiner solen som bara den och vädret lockar inte till inomhusaktiviteter. Det blir ingen stor bok; det blir en liten husbilsanpassad bok och arbetsnamnet är "Lilla Moselboka" eller "Jappes lilla röda". En gång när jag var i Moseldalen så var det dåligt väder och en missmodig Kurt Haarfaagre, som jag träffade i Enkirch, menade att det är väl ingen konst att skriva en bok om Moseldalen. Det behövdes inte så många sidor för att skriva: Moseldalen är xxxxx dritt! Åk inte hit!

Jag har fastnat lite på "mattillbehören" i Tyskland så finns det någon här som har ätit mycket på tyska restauranger och kan sådana ord som är svårtolkade för svenskar så skulle jag bli glad om vederbörande ville kontakta mig! Jag bjuder på en Schnitzel i Tyskland om vi ses där någon gång.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes "STORA" bok

Problemet är att jag ibland har träffat på väldigt goda tillbehör som jag har glömt namnen på. Dessutom är det ofta svårt att hitta bra översättningar till svenska. Jag har träffat på speciella, väldigt goda smaker som jag inte tror finns i Sverige, i varje fall är de ovanliga här.

Här borde väl finnas "krogrännare" som har kunskaper i dessa viktiga frågor!

Jappe
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jappes "STORA" bok

Kommer boken bara i "lagg-fri" pappersform eller planerar du även någon form av elektronisk utgåva?

Nyfiken köpsugen Sjöberg. :)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes "STORA" bok

Sjöberg! Vissa tryckerier skickar tydligen med en e-boksvariant utan extra kostnad. Jag har inte kommit så långt än. E-böcker torde vara lätta att kopiera. Det är ju ditt område kanske. Hur skyddar man e-böcker från kopiering?

Jappe
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Jappes "STORA" bok

Sjöberg! Vissa tryckerier skickar tydligen med en e-boksvariant utan extra kostnad. Jag har inte kommit så långt än. E-böcker torde vara lätta att kopiera. Det är ju ditt område kanske. Hur skyddar man e-böcker från kopiering?

Jappe

Sälj boken och lägg inte ut något på nätet. Du har slitit hårt med den och är förtjänt av pengarna.

Jag kommer ivarjefall att köpa den.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Jappes "STORA" bok

Men herregud Jappe! Ska det vara så svårt att komma ut med bokeländet? Jag behöver all inspiration i världen och tar den gärna från dig. =)

:-/<rister
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes "STORA" bok

Sådärja, nu är boka färdig.

röda.jpg

Det är bara en dravelsida kvar + lite korrigeringar här och var, omslaget exempelvis. Tryckeriet tyckte att jag där skulle ha en kort presentation av mig med en bild. En bild på mig??!! Han har tydligen aldrig sett mig. Sir mcLain har ju tagit hel del bilder på mig men det är bara nidbilder. Sir, Har du nån bild på mig där jag ser ut som man bör se ut i sådana här sammanhang?

Jappe
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Jappes "STORA" bok

Jaha! Jag ställde frågan när är den klar, men jag fick svaret "här är den nästan"... "Bara lite kvar"...

Det var inget datum... Bara en indikation att boken kommer. Hjälper dock inte mig som är på språng ut i Europa.

Frågar efter en bild. Kan man svaja på sanningar i boken kan man ju svaja lite på utseendet.:D

Jack-Smile.jpg

Ta den här och använd...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes "STORA" bok

Jag ser väl inte ut som Nicholson eller Robertson eller vad hette! Då kanske den här bilden passar bättre:

solkung-1325507416.jpg

Solkungen
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappes "STORA" bok

Men herregud Jappe! Ska det vara så svårt att komma ut med bokeländet? Jag behöver all inspiration i världen och tar den gärna från dig. =)

:-/<rister

Nu har jag ändrat det mesta. Himla krångel att skriva en enda liten bok,

Texten på pärmens baksida:


Jag hoppas läsaren klarar att läsa boken och får behållning av den. De första gångerna som jag for runt i Moseldalen med husbil så hade jag svårt att hitta smultronställena och det är bl.a. därför som jag tagit det djärva steget att skriva en bok om denna dal - paradiset på Jorden enligt min mening - just för att göra det lättare för läsarna att komma fram till Mosels själ. Den är inte svår att finna egentligen. Redan i Koblenz kan man förnimma någon sorts ro och stillhet som skapas av Floden som långsamt flyter genom dalen för att så småningom rinna ut i Rhen, en flod av en helt annan karaktär där Mosels vackra själ drunknar i en brutal omgivning som är präglad av civilisationens alla uttryck i form av buller och oväsen. När man sedan långsamt kör söderut i Moseldalen så förstärks intrycken hela tiden av att här har invånarna lyckats skapa en oas mitt i det frenetiska Europa. Går man runt i byarna och tittar upp på vinodlingarna som finns överallt i dalen så förstår man varför de som bor här är så makalöst trevliga och vänliga. Det är inga påklistrade turistortsleenden man möts av i de här trakterna utan deras vackra och behagliga framtoning kommer från en druva! En vacker och demokratisk druva. Den heter Riesling.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen