• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Stengolv" på dusch och WC

F

F.d. 23743

Guest
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Bra tips !! Har köpt plattorna på Rusta och ska försöka såga till dem idag :) Vad använde du för såg ?

Camilla
 

IngridO

HBK Medlem
Inlägg
308
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
4492
Medlemskap
2024
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Hur gör ni när ni ska duscha,tar ni bort mattan då? den täcker väl avloppsventilerna.
 
F

F.d. 23743

Guest
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

De släpper igenom vatten ! Har lagt in mina idag , blev jättesnyggt !! Bra tips , tack !!:)
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Jag använde en sticksåg med fint blad.
 
F

F.d. 50018

Guest
Hei.

Dette var fint!
Finnes en link til dette produktet ?
Har letet etter noe tilsvarende i nårje, men finner ikke...

Mvh.
Kairo
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Köpte mina plattor idag, när dom är slut tar dom inte hem fler enligt personalen i Linköping. Gjorde en mall med smörpapper och sen var det bara att ta fram sticksågen tog inalles ca 2 timmar. är nöjd. Tack för tipset. OBS 10 paket kvar när jag var där vid 18:00 den 12/8
 

Karin & Leif

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
9851
Medlemskap
2024
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Tack för tipset, väldans nöjd
 

Bilagor

  • 11798169_10207020064210355_1581519056_n.jpg
    11798169_10207020064210355_1581519056_n.jpg
    63,4 KB · Visningar: 18

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Glöm inte att lyfta upp och göra rent det samlas mycket i avloppet om man inte ser upp, har haft ett längre tag den vita och vi får göra rent då det torkar fast till avloppet (hår) min fru, jag är utan :D:D

/pelle
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

För att avlasta och undvika sprickor i plastgolvet i duschen har jag lagt in en plastmatta för altan. Det tog 1 timma, kostade 149kr på Rusta och så blev det snyggt.

Kollade in dessa trevliga plattor på Rusta i eftermiddag, men blev aningen tveksam då jag såg undersidan med de små vassa distanshylsorna. Än mer tveksam blev jag när jag såg de rejäla avtrycken de gjorde på en wellpappskiva.
Vill därför kolla med Er alla som lagt in dessa i dusch och toalett om Ni märkt av några avtryck av dessa hylsor på de golv Ni vill skydda.
Min första tanke var att våra fötter nog är skonsammare mot golvet än vad dessa plattors undersida är. Kanske helt feltänkt!? :confused:
Tacksam om Ni delger Era erfarenheter! :)
//Kjell
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Kollade in dessa trevliga plattor på Rusta i eftermiddag, men blev aningen tveksam då jag såg undersidan med de små vassa distanshylsorna. Än mer tveksam blev jag när jag såg de rejäla avtrycken de gjorde på en wellpappskiva.
Vill därför kolla med Er alla som lagt in dessa i dusch och toalett om Ni märkt av några avtryck av dessa hylsor på de golv Ni vill skydda.
Min första tanke var att våra fötter nog är skonsammare mot golvet än vad dessa plattors undersida är. Kanske helt feltänkt!? :confused:
Tacksam om Ni delger Era erfarenheter! :)
//Kjell

Jag gjorde 2 st och vände distanshylsorna mot varandra så det blev platt undersida och ovansida. Den undre något mindre så hylsorna passade mot varandra.

/Pelle
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Eftersom plastgolvet är en oljeprodukt och mattan likaså, är risken stor att plasten i duschgolvet kommer att missfärgas Vilket är tråkigt om man skulle ledsna på mattan. :rolleyes:. Men snyggt är det.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Sv: "Stengolv" på dusch och WC

Väntar intresserat när ni rapporterar att ni kastat ut dessa igen
efter att ha tröttnat på städningen.;)
// Janne
 
Toppen