• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snälla skriv ett par rader.

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej, försökte göra en träff nu till helgen men det var bara en som anmälde intresse.

Jag gör gärna träffar men vill gärna få era synpunkter.

1. Vad får de kosta?
2. Hur långa ska de vara?
3. Vilken typ av träff finns intresse av?

Snälla skriv några rader :rolleyes:

Kram på er! :)
 

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Hej!
Helgträff är det vanligaste, kostnad för deltagare 150:- - 200:-, Lämplig plats med en lokal som har låg hyra, Någon slags underhållare ( musik eller föredragare). Planering ca:minst en månad före träffen, På sommaren visa tider är det många sammankomster på hösten brukar det vara mindre utbud. /Bernt
 
H

hianders

Guest
Sv: Snälla skriv ett par rader.

1. Beror väl på utbudet och utgifter som träffarrangören har.
2. Helgträffar är väl vanligast, fre kv - sön fm. Bör dock läggas ut i god tid så att man hinner planera.
3. "Allt" mellan himmel och jord. Dock inte för inrutat program, folk vill nog kunna mingla runt och umgås ganska mycket.

Inger

skrivet som klubbmedlem, ej styrelseledamot
 
Senast redigerad av en moderator:

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Vår husbil är i Torsåker på Blue Gras stämma till helgen!
 

Göran & Marie

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Västerås
HBK-Nr
7185
Medlemskap
2024
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Hej Lasse
Vi vet hur bra dina träffar brukar vara och miljön man är i
Jag tror inte det handlar om pengar
Tiden mellan utlägg om träff och datum för träffen är den viktiga faktorn tror vi
Vår erfarenhet att ordna aktiviteter i andra sammanhang är att många avvaktar och ser om det är något intresse innan de anmäler sig.
Se bara på intresset för din midsommarträff i år

Kom igen med nya träffar
Dom som inte varit där vet inte vad dom missat

Sommarhälsning från
Göran & Marie
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Jag tycker det har betydelse på var träffen är någonstans. Jobbar man på fredagen och träffen är på helgen 40 mil bort eller liknande så är det inte så intressant. Då hinner man inte vara med på träffen innan det är dax att fara hem igen.

Planeringen är då viktig om man skulle vilja köra långt för en träff. Om träffen är långt bort och jag gärna vill åka så krävs det att träffen läggs ut lång tid i förväg så att jag hinner ta ledigt från jobb.

För mig är också "vad får jag för pengarna" vesäntligt. Tex wapnöträffen som kostar en slant, där hyr de lokalerna, har hyrt in dansband två kvällar, serverar middag en kväll, tipspromenad, rundvandring och lite försäljare. Utannonserat cirka 6 månader i förväg :) ... På tex lergökarallyt får man frallor varje dag, entré till området för en summa som motsvarar kostnaden. Också utannonserat i god tid.

Jag har själv planer/funderingar på ett par olika arrangemang men då kommer jag att begära den pengen som arrangemanget kostar. Ingen egen förtjänst för mig, tror det sticker i ögonen på många om man tjänar pengar på att anordna träffar. (Har upplevt det i diskussioner ibland)

Lovisa

Redigerade för att lägga in mer text
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Vem får pengarna om det går plus?
Vem betalar mellanskillnaden om det blir minus i kassa?
Man gör en budget på vad kostnaderna blir för en träff med ett visst antal deltagare.
Blir det färre så blir det att bita i det sura äpplet för arrangören.Sedan kan du styra lite kostnader med rörliga kostnader. (inköp av olika slag) Lokalkostnader kan man inte göra något åt.
HaDe Hasse
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Enklast gör som Mc Laine , alla delar på alla kostnader solidariskt. Uteblir några så får kollektivet ta den kostnaden. Ingen enskild som gör vinst eller förlust.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Enklast gör som Mc Laine , alla delar på alla kostnader solidariskt. Uteblir några så får kollektivet ta den kostnaden. Ingen enskild som gör vinst eller förlust.

Stämmer inte. Kolla på Westerqwarn, boule träffen. Kostar 325 :- per person.
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Tänkte att HBK stod som någon slags garant och kollade upplägget innan träffen presenterades. Dels så att ingen enskild medlem tjänade en slant på träffen eller själv fick stå för ev. förlust. Träffen äger ju rum i HBK:s namn och därför borde väl HBK ha en inblick i träffen så att den följer våra riktlinjer inom klubben.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Träff arrangeres av Enskilda medlemmer, klubben holder kun en annonseringsplass for träff. Det er ett träff i året som arrangeres av klubben ved styrelsen og det er årsmøteträffen. Alle andre av medlemmer på egen risiko. Noen hyr plass, andre som Lasse har kjøpt inn plass og vedlikeholder denne for å kunne holde träff. Hva det koster å holde en plass og møtestelt for mange husbiler i orden for et par träff i året vet jeg ikke.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Ojoj!

Nu känns det som om det spårar ur mot pengar och den Svenska avundsjukan igen...

Inte skulle väl någon i denna klubb ha något emot att en persom som lägger energi på att ordna träff fick några kronor för den tid som det tar?? Eller?? :rolleyes:

Haha, inte lätt att få ut det man vill :)

Skrev i tron att ni skulle komma med ideér på träffar och skoj vi kan ha ihop.

Men men... lite konstruktivt kom det tror jag.

Kanske är en peng man vill lyfta ut sin plånbok mellan 200:- - 300kr ?

En del har nog svårt att se värdet av att någon tar hand om en träff, till er som har det problemet, gör en träff!! Jag lovar att ni kommer att förstå efter detta haha.

Att det är bättre att utlysa träff i lång tid i förväg kan jag förstå, jag är nog rätt spontan och testar ibland när lusten faller på :)

Är 2 dagar lagom?

Förslag:
Hundträff
Dans på dansbana (el levande musik då kostnaderna drar i väg)
Lära sej något? Bokföring, laga sin cykel, trix med sin hund... ??
Motionera tillsammans?
Cykla
Åka gemensamt till olika resmål och ha långbord mm??

Se så! Strunta snacket om vad någon tjänar eller förlorar det är klart att det går lite plus eller minus.
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Givetvis ska de som ordnar en träff ha ersättning med råge för det. Mycket jobb ligger bakom en träff. Min fundering var inte avundsjuka utan mer en allmän fundering då vi ordnat träff med CC men inte med HBK. CC ställde då upp som garant om det blev minus i kassan. Blev det plus så gick pengarna till den sektion inom CC som ordnade träfffen. CC = caravan club
 
F

F.d. 50741

Guest
Sv: Snälla skriv ett par rader.

2 dagar för träff räcker väl om man råkar vara i närheten, jag gillar att vara slö och sitta still på olika platser ett tag.:twitcy:
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Tack Lasse för din kreativitet till viljan att ordna sammankomster för oss medlemmar.
Skulle gärna lära mig mer om fotografering med kringutrustning samt använda program för bildhantering.
Dagens multimediavärld vill jag kunna mer om.
Lära mig alla finesser på detta forum.
För vår del bryr vi oss inte om vem som anordnar träffarna eller i vilken regi.
Drivkraften är att få lära sig mer. Kunskap kan inte alltid mätas i pengar, om det skulle kosta en slant och anordnaden skulle få en slant över tycker vi är oväsentligt.
Tycker att det är bättre att använda pengarna i ett kreativt syfte än att vara rikast på kyrkogården.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Tack Lasse för din kreativitet till viljan att ordna sammankomster för oss medlemmar.
Skulle gärna lära mig mer om fotografering med kringutrustning samt använda program för bildhantering.
Dagens multimediavärld vill jag kunna mer om.
Lära mig alla finesser på detta forum.
För vår del bryr vi oss inte om vem som anordnar träffarna eller i vilken regi.
Drivkraften är att få lära sig mer. Kunskap kan inte alltid mätas i pengar, om det skulle kosta en slant och anordnaden skulle få en slant över tycker vi är oväsentligt.
Tycker att det är bättre att använda pengarna i ett kreativt syfte än att vara rikast på kyrkogården.

Tack för den! En fototräff hade vi i Bernshammar ett år och det var super trevligt!

Vi tog en promenad och jag gav deltagarna lite uppgifter på vägen, när vi kom "hem" tittade vi på allas bilder och pratade konstruktivt om dessa och vad man kunnat göra bättre. BRA IDé tack :)
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Snälla skriv ett par rader.

En nybörjarträff hade vi förmodligen uppskattats.

Där man får lära sig mycket om husbilar och kanske få hjälp att gå igenom sin egen husbil och dess funktioner eller rent av en träff för gemensamma vänner som funderar på att köpa husbil.

Min största hobby förutom husbilar är energifrågor men en träff med såna nördar skulle jag helst avstå ifrån:D Trots det följer jag alltid hur villan mår och förbrukar även då jag är på semester via Logger2020.
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Snälla skriv ett par rader.

Hundträff kunde vara kul :), kanske vid någon anläggning med lite agilityprylar och/eller bra område där man kan släppa hundar på ett bra sätt. Många hundklubbar har sånt men vinklingen mot boende i husbil kunde vara kul. Nu tycker säkert några att det alltid är hundträff varje gång, men det bjuder jag på.
 
Toppen