• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förtent koppartråd i Gbg:s trakten?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Det verkar som Elfa i Mölndal har bommat igen??
Behöver köpa förtent koppartråd, finns det någon butik i Göteborg eller söder därom som har det? Annars får jag väl beställa på nätet.

/Ludde
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Förtent koppartråd i Gbg:s trakten?

Ja, för att svara på en av frågorna: Elfa Mölndal slog igen 1a April(?!?) förra året. Bara web försäljning nu
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Förtent koppartråd i Gbg:s trakten?

Ja, för att svara på en av frågorna: Elfa Mölndal slog igen 1a April(?!?) förra året. Bara web försäljning nu

Haha, jag håller mig på andra sidan länsgränsen så jag missar ju sånt här! Så det var tydligen ett tag sen, det var tur för jag skulle åkt in till Göteborg idag och köpt!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Förtent koppartråd i Gbg:s trakten?

Hmmmm, till robotklippare? Köpte en rulle hos Jula. Inte billigt men hoppas det håller några år.

https://www.jula.se/catalog/tradgar...rasklippartillbehor/begransningskabel-721222/

Nej, inte robotklippare, jag ska ha det mot mördarsniglarna, ska sätta bräder runt grönsakerna med två trådar med ström i från en 24v transformator. Kompisen har gjort det, funkar klockrent, sniglarna steks när dom kryper över trådarna...mohahhahaha... :msn_devil::msn_devil::msn_devil:
 

telijej

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2024
Sv: Förtent koppartråd i Gbg:s trakten?

Hej!
Jag använder rostfri ståltråd för samma ändamål. Det fungerar också. Lite högre resistans än motsvarande koppar. Jag har kortslutningsskyddat med glödlampor 2x 10 W 12 V. Lyser när det blir kortis!
Jan Evert
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Toppen