• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inkompetent verkstad!

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Nu tror jag mitt tålamod spricker!!!
Lämnade in husbilen för få bytt vattenkran i duschen...glad och kommer hem och testar...vad händer? Vrider jag kranen mot varmvatten så kommer det inget vatten!?! Kallvatten funkar. Herregud! Hur kan man lämna iväg husbilen så?!? Helt ny 2015 adria Sonic!
Tillbaka imorgon igen... Snart exploderar jag!
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Inkompetent verkstad!

Idag bytte jag diskbänksblandaren, busenkelt. Jag testade att den fungerade INNAN jag återmonterade diskbänken

Förra året bytte jag duschblandaren, inte för att vi använder duschen i bilen, har bara 100 liter vatten i tanken, men jag vill hålla efter bilen i bra skick. Det var lite bökigare men ändå hyfsat enkelt men innan jag återmonterade allt testade jag ju duschen.

Är väll bara en baskunskap att man testar att sakerna fungerar efter dom är bytta.

Det enda jag skäms för är att jag köper sakerna på nätet och inte den lokala handlaren, men att betala nästan 1000kr mer för en blandare än på nätet det betalar jag bara inte för samma skit.
 
Senast ändrad:

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Sv: Inkompetent verkstad!

Hej Trist med så mycket fel på en ny bil Jag kom att tänka på att när jag fyllde på vatten ock testade kranarna så fick jag kallt men inte varmt visade att varmvatten säkerhetsventil löst ut .Har du kollat det ?
Mvh Leffe
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Inkompetent verkstad!

Jag tror att det säkert är ett veck på slangen som gör att det inte kommer något vatten . Tycker det är väldigt konstigt att de inte testar kranen innan man säger att den är klar ....
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Borde Inte va det heller eftersom det kommer lite varmvatten men när man vrider kranen mer åt vänster så minskar vattnet och tillslut kommer det inget fast man har kranen öppen helt
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Inkompetent verkstad!

bytte kran i kök förre året.
nu kommer det varmt vatten på blåt och kalt vatten på rött!!
Fantastisk - även om det klart er markerad på kranen hvor slanger skal
monteres, kan inte misförstås - utan av denna reparatör.:wub:

Skal byta om själv ved lejlighed.
 
Toppen