• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fri

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024
Sv: Fri

:)Nästa vecka säger jag upp mig dags att bli pensionär ..

Välkommen!
Jag har haft förmånen att vara pensionär i 1,5 år och Lotta i 1 år nu 1 år tidigare än den "rätta" tidpunkten. Själv har jag en del uppdrag i olika organisationer som styr kalendern. Kan kännas lite begränsande ibland, kräver tyvärr lite planering för husbils utflykter.
Åker tillsammans med en jobbarkompis till Lotta som gör att hon har lite uppdatering vad som händer på sin gamla arbetsplats. Det blir inte ett så kraftigt avslut ifrån jobbet för henne.
Själv har jag inget behov av detta ifrån min tidigare verksamhet.
Vi har aldrig haft det så bra som nu. Ekonomin? Ja, det ordna sig lägger om budgeten lite. :yes:
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Fri

Gick när jag var 59.Helt OK med ledighet!

/M

Jag var ännu snabbare, sa upp mig när jag var 57 och ångrar mig inte en sekund. Har jobbat som yrkeslärare och nu går jag in och tar en del pass vid sjukdomar och när det behövs extra resurser. Men nu kan jag arbeta när det passar mig.

/Håkan
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Fri

Mellan Ritva och mig skiljer det fem veckor. Jag hade planerat att jobba till 65 årsdagen, men fick gå fem månader tidigare, då Ritva blev sjuk i cancer. Efter första tiden som var väldigt turbulent, har vi nu landat och tar dagen som den kommer. Ritva får sina behandlingar och mår ganska bra.
Vi är ute med husbilen så mycket vi kan. Första resan i år, gick till Norrvikens camping, väster om Båstad, sedan Stenåsa på Öland, därefter Falsterbo, sedan Lidköping
Åkte hem o tvättade, därefter till Mellbystrand, sedan åter till Norrviken.
Just nu är vi hemma för tandläkarbesök och Ritvas behandling. Sedan bär det av till Norrland och Finland, sedan får vi se var vi blir av.
Ritva mår bra när vi är ute med husbilen, då kan hon inte fara runt i trädgården som hemma.
Ett gott råd, ta vara på tiden, man vet aldrig. Vi gör det nu och njuter verkligen under våra resor.

WIN_20150502_160527.JPG

Bilden är från Ljungens camping Falsterbo.
 

Tommy Glader

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Eda
HBK-Nr
680
Medlemskap
2024
Sv: Fri

Härligt har själv 39 månader till frihet om jag orkar till målsnöret, njut av friheten å må gôtt som vi segger i Värmland!
 
F

F.d. 50607

Guest
Sv: Fri

Kul jag slutade också 19 des o har heller inte ångrat en enda dag.Har aldrig mått så bra. Åke 64 år
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Fri

Gick i pension för ca 9 år sedan.
Har jobbat som militär hela livet - i Skövde på K3 och i Umeå på Stridshögskolan, I20 och SkyddsCentrum.
Hunnit med bla FN-tjänst på Cypern (info.off) och Syrien/Libanon (FN-observatör).
Hustru gick i pension i vinter.

fri herre :)
 
Toppen