• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Papperstallrikar?

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Erkänner lite skamset att vi gör det när vi är på resande fot. Det är smidigt och vi vill spara på vattnet/inte fylla upp gråvattentanken. Men så fort vi står stilla så kör vi med våra vanliga tallrikar i melamin.

//Ika
 

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Papperstallrikar?

Ja.
Vill ha det enkelt och bekvämt när vi kopplar av från jobbet i husbilen.

Skulle helst vilja vara miljövänliga, och inte slita och slänga, :msn_embarrassed:
Vi försöker i alla fall vara duktiga på det när vi är hemma. :rolleyes:

/Leif
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Papperstallrikar?

WIN_20150528_224851.JPG
WIN_20150528_224916.JPG

Använder oss alltid av papptallrikar. Köpte dessa plasthållare för papptallrikarna på ICA i Uddevalla förra året. De styvar upp, så de blir nästan lika bra som melamin
Vad beträffar miljö, så köpte jag ett par hörlurar, de var så väl emballerade med plast o papp, så hörlurarna var en ytters liten del av förpackningen. En hel bärkasse till återvinning. Papptallrikarna går till värmeverk och blir fjärrvärme. Så jag skäms inte.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Papperstallrikar?

Vi använder riktiga muggar o bestick. När man får kaffe i en sån där plastmugg och ska lyfta den, pluppar det bara över och man har arbete en kvart, med att byta kläder och skura golvet. Det är enklare att diska melaminmuggar.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Papperstallrikar?

Jag lägger ofta en papperstallrik på en melamintallrik. Ger bättre stadga åt papperstallriken.

Visa bilaga 99676

Vi gör som Jappe, när vi inte använder Icas hållare.
Melamintallriken svarar emot bättre under papptallriken när man skall skära i biffen.

Bon Appetit.
Krister.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Papperstallrikar?

Vi använder alltid vårt porslin. För att slippa för mycket matavfall i gråvattentanken torkar vi porslinet rent med hushållspapper och diskar sedan det feta med diskmedel. Blir mycket mindre i soppåsen än att kasta tallrikar och annat engångsjox. Arbetet med att torka/diska tar inte många minuter.
Ove.G
 
Toppen