• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Husbilen" - MELLERUD

F

F.d. 25270

Guest
Undrar om någon vill dela med sig av erfarenhet från kontakter/affärer med "Husbilen" i Mellerud. Jag och min fru tänker bli husbilsägare så att vi kan rulla ut så tidigt som möjligt i vår.

Mvh / Peter
DSC_0052.JPG
 
F

F.d. 7311

Guest
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Hej!
Köpte min hb i Mellerud (Anders Berqvist) för 2 år sedan bara posetivt, han har bra och fräsha bilar , till skapliga priser och inga probem om det skulle vara ngt. med bilen.
MVH/ RET52
icon14.gif
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

köpte min förra (och första) husbil av husbilen.com i Mellerud och har bara positivt att säga om allt.
Att det inte blir samma firma igen när vi nu bytte i vintras var mera en slump.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Hej
Har precis köpt min husbil av Anders på Husbilen i Mellerud. Skall hämtas nu på onsdag. Han är väldigt reko och ställer upp med hjälp vad det än gäller ang. dina problem och frågor gällande husbilen. Pratar av erfarenhet eftersom jag säkert talat med ett 15 tal handlare sista månaden som varit mer el mindre tillmötesgående. Man har ju alltid massor med frågor när innan man bestämt sig.
:):):)
 

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Vi köpte våran husbbil av Anders i Mellerud och har bara positivt att säga om honom! Även Daniel som är leveransansvarig är bra! Aldrig några problem dom löser allt!
Bra service, trevligt bemötande mm!
Barbro o Ingemar
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

2007 på hösten hade jag tittat en hel del på mobil.de efter en lämplig husbil att importera. I vårt fall en plåtis. Men när jag kom så långt som till att ringa och göra upp om en tid att fara ner till sydtyskland, med en stinn plånbok i fickan för en eventuell affär, då fegade jag. I stället pratade jag med Husbilen.com i Mellerud. Kontentan av det samtalet blev att han ringde på min annons och en dryg vecka senare var min bil ett av objekten som som Anders Bergqvist och Co skulle titta på och ta hem om den s.a.s. var grön. Innan de for hade jag fått ett slutpris svenskregeistrerad besiktigad och klar. En handpenning fick jag ju lägga först Meningen var att han skulle ringa mig nerifrån tyskland och diskutera eventuella synpunkter han hade på bilen. Han ringde aldrig, det fanns inget att diskutera, bilen var ju som ny. Efter några veckor (fyra ?) var det dags för leverans så jag köpte enkelbiljett Linköping- Mellerud av SJ a' 90:-, på stationen blev jag hämtad med bil av (namner försvann) leveranskillen.
Allt till belåtenhet och väldigt gott bemötande fick jag. Jag kände mig som en ViP-kund. Bara en sån sak som att de hade moterat i en ny bilsterio utan att kostnad fast det inte varit något vi talat om !
// Göte J
 
F

F.d. 53099

Guest
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Hej vi köpte vår Adria SLT hos Anders Bergqvist i Mellerud våren 2010 vi är jätte nöjda bra bemötande av både Anders o Daniel Hälsningar Börje o Ann-Christin:yes:
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Maj 2007 köpte vi vår första och enda husbil av Anders på http://www.Husbilen.com.
Bilen var ny och "uppviktad" till 3850 kg och fungerar perfekt.
Gratis fukttest ingår de första 5 åren.
Första året ringde jag flera samtal och frågade om hur det eller det fungerar ...
Och varje gång besvarade en glad och tillmötesgående Anders mina frågor ...
Vi lämnar in bilen till Fordverkstad på service och om det är något som behöver fixas i bodelen ordnar Daniel det ...
Har bara positivt att säga ... // Pirkko
 

swempa

FD HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
316
Medlemskap
2023
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Undrar om någon vill dela med sig av erfarenhet från kontakter/affärer med "Husbilen" i Mellerud. Jag och min fru tänker bli husbilsägare så att vi kan rulla ut så tidigt som möjligt i vår.

Mvh / Peter
Visa bilaga 31075

Har köpt bilar av Anders i Mellerud Har bara pluss att säga om detta företag står alltid för sitt ord och har han sagt att bilen är SI eller så, så stämmer det alltid.
Sven
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Har köpt 3 husbilar av Anders och kan bara ge högsta betyg för hans hjälpsamhet om der skulle bli problem. Daniel på verkstaden är också en klippa när det blir problem. :spinny::spinny:
 

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Hej, köpte nu hb av husbilen.com 2012. Betalade kontant, fick vänta på manualer, garantibevis etc. ca ett år! Fick pappren med hjälp av advokat. Finns andra som har samma erfarenheter i detta forum.
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Har köpt två husbilar av Husbilen.com i Mellerud. Den första i september 2011. Från den affären har jag i stort sett bara positiva omdömen om Anders och hans företag. Mina erfarenheter stämmer här bra med alla andra inlägg i tråden från 2010. Jag hade i och för sig bara någon mindre reklamation, men allt togs om hand på ett bra sätt.

Men sedan har uppenbarligen något förändrats. Köpte i januari 2013 även min andra bil av Anders i Mellerud. Den affären har varit gnissel med i stort sett från början. Bilen, en Burstner Solano 2012 (800mil), hade, förutom firmans vanliga 3-mån garanti, även 1,5 år kvar på fabriksgarantin. De reklamationer jag haft har skötts på ett på ett utomordentligt dåligt sätt.
Bilen har varit inlämnad i Mellerud vid flera tillfällen utan att felen blivit åtgärdade. Daniel (mekanikern) gör så gott han kan, men får uppenbarligen inte beställa några nya delar. Min (subjektiva) slutsats är att så länge Daniel kan fixa problemen utan att köpa några nya delar så går det bra, annars är det kört.

Har ett "pågående" garantiärende med Husbilen.com som påbörjades våren 2014, fortsatte hösten 2014, och skulle slutföras tidig vår 2015 med nya delar från Tyskland. Mailade Anders om detta i januari, och har sedan sänt flera mail om detta under våren, samt även försökt få kontakt per telefon. Har inte fått någon som helst respons, inga svar på mail. Totalt ignorerad...

Långt inlägg blev det... Skulle kunna skriva en liten novell om alla turer med Husbilen.com de senaste två åren (och det blev det ju nästan). Kontentan av det hela år dock att jag vill varna för Husbilen.com i Mellerud. Den jovialiska, tillmötesgående Anders som jag träffade 2011 verkar ha förändrats till något helt annat. En firma som på hemsidan skriver att de föredrar kontakt via mail eller fax, och sedan inte svarar på mail trots upprepade påminnelser behandlar inte kunden seriöst.
Själv har jag tröttnat. Jag offrar hellre några tusenlappar plus arbetstimmar och fixar felen själv. Är man snart 70 så är livet för kort för att ödslas bort på energitjuvar...

/ TommyQ
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Hej, köpte nu hb av husbilen.com 2012. Betalade kontant, fick vänta på manualer, garantibevis etc. ca ett år! Fick pappren med hjälp av advokat. Finns andra som har samma erfarenheter i detta forum.

? var det på samma firma Ni handlade det känns konstigt med så positiva omdöme och till att använda advokat. Är det samma ägare idag som då till bolaget? Bra skrivning av TommyQ parallel importfirma dom har ingen garanti från tillverkaren med resultat att dom köper bilen billigare och chansar.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25045

Guest
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

När han köpte åt oss i Tyskland så "visste" han inte att det inte är någon garanti där mellan företag på beg fordon, han glömde oxå fuktest o intyg på fuktgaranti vilket aldrig hade givits pga. Förre ägares takgenomföringar, han åkte även hem med väldigt lite däcktryck så däck blev förstörda, fick visserligen ett par beg av honom, men. Men trevlig var han. Och ja det är samma företag o samma gubbe.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Så är det när man fått en stroke. Kommer man bara in genom dörren tror dom flesta att det är som förut. Ofta blir det aldrig som förut.
 

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Jo det är samma firma o kille. Förskringsbolaget kände till honom. Betalade advokatkostnader utan självrisk! De tyckte att branschen borde saneras. Jag håller med.
Aldrig mer en hb i Mellerud!
 

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Vad menar du? Jag hade en stroke redan vid 50 år, lider fortfarande av det. Förklara dig! Skojar du eller vad ?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: "Husbilen" - MELLERUD

Vad menar du? Jag hade en stroke redan vid 50 år, lider fortfarande av det. Förklara dig! Skojar du eller vad ?

Har själv fått stroke så jag vet vad det handlar om. Inget är som förut.

Tråden blir lite konstig när inlägg 15 är näst intill helt raderad:rolleyes:
 
Toppen