• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

USB-laddare

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Mobiltelefonen vill ha, GPS`en vill ha, Plattan vill ha, Kameran vill ha.....å sen finns det en hoper andra mojänger som ibland oxå vill ha....LADDNING.
Å i bilen finns det cigarett-tändaruttag där det går att stoppa in små laddare med usb-utgång/ar. Kontakt i kontakt i kontakt, det blir lite trångt, ostabilt och i vägen. Tur det är totalt rökförbud i bilen så de två uttag som finns är tillgängliga, fast dom sitter väldigt mycket i vägen.
Jag vill ha ett antal separat säkrade och fastmonterade usb-ladduttag på ställen där de inte är i vägen. Hittade ett panelmonterat ladduttag med dubbla utgångar på ett varuhus med blå skylt. Precis vad jag behövde så jag köpte två stycken på en gång.
Sen jag med grövsta hushållssaxen karvat mig in i en hermetiskt tillsluten blisterförpackning förstog jag varför den var just det, hermetiskt tillsluten.
Stanken som slog emot mig var vedervärdig, hade det varit i husbilen hade gaslarmet skrikit sönder sig. Å stanken bet sig fast med besked, på händer, i näsan å i kläderna. Mest bekymrad för det i näsan där det bara är nån centimeter från synnerligen vitala delar i hjärnan.
Om man nu tänker sig att ha monterat in fanskapet i bilen å tänkt att det luftar väl ut sig! Vad händer då när båda uttagen är anslutna och laddaren blir varm? Det kommer att spridas ännu mer giftgas och påverka föraren eller de som ligger o sover!!!!! Det är inte tillåtet att köra bil i påverkat tillstånd och att överhuvudtaget vistas i giftig atmosfär är mer än lovligt dumt.

Jag paketerade eländet i tjock plastpåse o idag åkte jag tillbaka med skräpet, han som tog emot påsen öppnade den å höll på att svimma direkt så han tog fram returkvittot på stört utan frågor.

Så, HÅLL ER UNDAN SÅNA HÄR USB-LADDARE!!! Dom är GIFTIGA!!!!usb-uttag_.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: USB-laddare

Kul historie, var det varianten resirkulert kinesisk gummi som slo til? Har og en gang vært i kontkt med det f..... heldigvis var det bare dekselet som jeg ikke ville bruke uansett som stinket.

Men en tilsvarende sigkontakt og en dobbel usb propp er en mer fleksibel løsning som koster noen få kroner mer.
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: USB-laddare

Problemet är/var att uttagen stank så vedervärdigt så det var en uppenbar hälsofara att ens vistas i närheten av dom.
Att montera in dom i bilen kom aldrig på fråga, jag lämnade in dom till returdisken på Biltema och föreslog att de skulle, för allas säkerhets skull, ta bort de här uttagen ur sortimentet och skicka tillbaka dom till tillverkaren.

Nästa gång jag misstänker nåt liknande ska jag gå till kundtjänsten, be dom öppna förpackningen och försäkra mig om att innehållet inte innebär förgiftningsrisk.
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: USB-laddare

Har, trots gediget eftersök, inte hittat såna här uttag annat än på just Biltema.
Å jag dömer inte ut dom generellt för just den här missen. Dom, liksom en del andra varuhus, har olika nivåer på utbudet. Man får den kvalitet man är villig att betala för. Just det här uttaget var väldigt "billigt" i dubbel bemärkelse.
Jag hoppas, för allas bästa, att dom tar bort såna här hälsofarliga produkter ur sortimentet å letar fram nåt vettigt.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: USB-laddare

Det låter obehagligt som du beskriver men vi har samma uttag och har inte märkt av någon speciell lukt när vi har öppnat förpackningarna.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: USB-laddare

Jag har beställt den här men inte fått hem den ännu
USB-laddare med tre uttag till bilens cigarettändare (spara upp till 75%)
3 kontakter som ger 2.1; 2.0 eller 1.0amp står det.
Får hoppas att den är luktfri :)

Den fungerar och är luktfri :) Fick hem 3st förra veckan, £4.71 inklusive frakt ;)



Satte in 2 st infällda cigguttag (dom som finns på Biltema) bak i dinetten, kan vara bra att kunna växla mellen cigg och USB med barnens alla grejor.


Peter :)
 
Toppen