• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cykelställ på dragkroken

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Hej, vi letar efter ett ställ för två cyklar att montera på dragkroken och skulle uppskatta erfarenhetsutbyte med någon som använder denna lösning.

Vi har kikat runt på Thule's sortiment, de verkar tillverka kvalitetsställ i många variationer!?

Priser i Sverige alt. Tyskland?

Tacksam för feedback!
 
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Cykelställ på dragkroken

Vi köpte ett från Thule och det har fungerat perfekt och vi är jättenöjda. Så skönt att slippa lyfta cyklarna så högt. Extra bra med tiltfunktion eftersom vi har vår toalucka på bakstammen. Här kan ni se närmare. Vårt husbilsliv
 

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023
Sv: Cykelställ på dragkroken

Hej, har Thule cykelhållare både på personbilen o HB. På personbilen har vi Thule Euroclassic G6 928. Funkar klockrent, vi är helnöjda trots att det kostar en slant. Har vänner som köpt samma o lika nöjda. Men, kolla vilken last kroken tål. I Thules användarbeskrivning anges krav på kroken, tror att det beror på tyskarnas (TUV) krav för att typgodkännande ska gälla. Har läst att tyskarna stoppat fordon med undermåliga cykelhållare (typ Biltemaskräp) pga EU-regler som vad jag förstår snart kommer att gälla i Sverige också.

Bosse
 
F

F.d. 53500

Guest
Sv: Cykelställ på dragkroken

Vi har Thule cykelställ på vår Adria med fönster baktill. Snabbt och enkelt att ta ned och fästa upp cyklarna. Kan inte finnas enklare och bättre. I år skall jag köpa ett skydd för cyklarna blir ganska skitiga.Vi har ett cykelställ för 2 cyklar.
Britt o Ingvar

Nu först såg jag att det var till en dragkrok! Tramp i klaveret!
 
Senast redigerad av en moderator:

Jan Eric Johansson

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Växjö
HBK-Nr
3218
Medlemskap
2025
Sv: Cykelställ på dragkroken

Hej.

Varför vill du ha cyklarna på kroken när du har ett så stort och bra garage,???
:mcride::spinny::mcride:
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: Cykelställ på dragkroken

Hej Jan Eric,

Vi vill nyttja volymen i garaget till inredningslösningar så att vi med god ordning har var sak på sin plats och att vi får med oss allt vi behöver för månadslånga resor utan att behöva stuva-om gång efter annan!
 

Kaktus

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4523
Medlemskap
2024
Sv: Cykelställ på dragkroken

Hej,
Vi köpte ett cykelställ att sätta på dragkroken våren 2014. Det blev Thule Euroride 941 för 2 cyklar. Fungerar perfekt, lätt att montera på kroken samt lasta och lossa cyklar osv. Köte detta på XXL Sport & Vildmark för 2499 kr.

Hälsningar
Kaktus
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: Cykelställ på dragkroken

Tack ALLA för att Ni delat Era erfarenheter med oss!

Vi köper nu ett Thule Easy Fold 932 m. dito väska och ser fram emot denna lösning. Nu får hela garage rummet fritt till all annan utrustning som vi behöver få med oss på långturerna.

Hälsningar
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Cykelställ på dragkroken

Var bara litet försiktiga med cyklarna och lås fast dem väl. Har varit med om att grannars cyklar tagits under natten på ställplats. Vi har våra i garaget av den orsaken.
 
Toppen