• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
För att hålla problemrapporteringstråden ren skapar jag denna tråd där alla som kör problemfritt med sina fiatbaserade husbilar kan vittna. Jag önskar att jag var en av dem.
Har jag tur kanske det blir så. Jag gör som grodan och lever på hoppet:)
Detta borde bli en tråd med många inlägg. Det skall bli kul att se när den växer förbi problemrapporteringstråden och hur mycket längre den blir. Kör på nu:)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Vår Fiat 3l 157hk 2011, med automat bara rullar på, nu strax under 6000 mil,
Liksom vår första Fiat från 2005 till 2008, 2,3 l, 6000 mil, aldrig ett problem...

Däremellan hade Mercedes (never again..)


hälsn:)
jyrki
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Vadå? vi har kört husbil sen 2002 bara Fiat har aldrig några problem,första från 2002 till 2005 6000 mil andra 2005 till 2009 7000 mil sedan 2009 till nu 12000 mil varför ska vi klaga,gå och går,servar en gång om året sen kör vi sommar som vinter

Hälsningar Berra
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Bara positiva ord om våra FIAT bilar.
1998 års modell, perfekt så när som att det knakade i bakfjädrarna, i övrigt ok i 9000 mil
2005 inga problem i 9200 mil.
Nu 2013 års modell med automat,1220 mil hittills utan problem.
Skönt att man kan åka på och tro att problemen händer aldrig oss.
Bengt
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Har en 3,0L 2011 rullat 3100 mil hade tidigare 2,3L 2007 rullade 4000 mil båda är köpta nya inga problem med Fiatdelen.
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Min motor och robotlåda har iallafall funkat ner till Lissabon. Den har i och för sig bara gått 1600 mil. Hälsningar från Lisboa camping. Här är det stekhett men ska svalna ner mot 28 om ett par dagar.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Inte ett enda Fiatrelaterat problem hittills efter ca 7 000 mil med två bilar.

Ändå intressant med "problemtråden", saker kan ju hända med alla bilar, tråden kan ge bra tips.

Dock lite trist att samma Fiatägare (avser ej trådskaparen) återkommer gång på gång och tjatar om hur dålig Fiat är. Har svårt att förstå att man inte byter bil......

Problemtråden kan innehålla goda råd, ser man det positivt är det förmodligen trådskaparens avsikt.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Speciellt de sakliga råd och analyser som Relax skrivit uppskattas mycket då de består sv fakta:) Kul att se att denna tråd växer fort. Fiats kvalitet är kanske inte så tokig ändå:)
 

modem

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Vaxholm
HBK-Nr
6652
Medlemskap
2023
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Fiat 3,0 2009 Hobby 690 Toscana. Rullat 3000 mil. Absolut inga som helst problem. Går som tåget (skulle man sagt förr.....)
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Är inne på den 3e husbilen, en Elnagh Magnum 636 1988 som hade gått 11 000 mil när den såldes, en Hymer B644 år 2000 som såldes när den gått 7500 mil och nu en Hymer B694 SL 2008 som rullat 4300 mil, aldrig haft något problem med fabrikören utav motor och drivlinor och bara något småfel på husbilsbyggarens konstruktioner. Nu rullas det till Italien nästa helg :)
 
F

F.d. 55275

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

10 år med Fiat 7 år med 2,8 L och 3 år med 3,0 L aldrig ett fel bara service varje år ! Mer nöjd än så kan man inte vara !:yes:
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

2,3l, 2013 års modell, 4500 mil. Går som en dröm!
Precis gjort första servicen.

Det enda man möjligen kan reta sig på är att den digitala termometern ibland får spelet och visar 10 grader lägre utetemperatur än vad det är.

Har hänt några gånger, otroligt störande. Man kan ju klä på sig i onödan:twitcy:
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Fiat 130 hkr 2004, manuell, körd 8 år närmare 10.000 mil, oljebyte årligen, stor service efter 6.000 mil med rembyte.

Tickat på som en klocka utan några bekymmer! Alla besiktningar u.a.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Det jag är mest impad egentligen är hur fint de gamla bensinarna gick.
Vi hade flera stycken som hade gått närmare 20.000 mil. Trots att det egentligen var motorer från 50 talet i grunden.
Alltså motorer med justerbara ventiler, brytarspetsar, förgasare med dess vanliga slitage , men trots allt så var det riktiga slitvargar som gick jättefint med lite lagom pill.
Jag hörde heller aldrig nåt om några växellådor som "vreds" sönder, fast vridet var väl inte så värst;).
Men vi hade bl.a en helintegrerad Solifer med brevlåde motorhuv......då gav servicen garanterat blodiga knogar och vackra ord:oops:

Men, men vem brydde sig om sånt då...........
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Litet dålig fart på denna tråd. Jag hade nog förväntat mig många fler positiva inlägg mycket snabbt. Ännu är det nog flera ägare med kvalitetsproblem i problemrapport tråden än nöjda här. Skall man kanske drar slutsatsen att mer än hälften har problem? :) Kanske litet tidigt för det ännu. De som inte har problem är säkert ute och kör:)
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Litet dålig fart på denna tråd. Jag hade nog förväntat mig många fler positiva inlägg mycket snabbt. Ännu är det nog flera ägare med kvalitetsproblem i problemrapport tråden än nöjda här. Skall man kanske drar slutsatsen att mer än hälften har problem? :) Kanske litet tidigt för det ännu. De som inte har problem är säkert ute och kör:)

Du vet väl att hälsan tiger:D

Har en 3.0 som gått utan problem i 6.000 mil, och det hade jag faktiskt förväntat mig.
 

pincher

FD HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13761
Medlemskap
2022
Sv: Här vittnar de som aldrig har problem med Fiat

Inne på min första. 2,3, 130 hkr, 2010. Nybesiktigad -"sköt den som tills nu".
Läser gärna om felen, vem vet, kan drabba mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen