• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Törs man åka till Göteborg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Förstår INTE denna "skräck" för Göteborg ??? Var ner nu förra veckan i 3 dagar och spelade och vi nattvandrade hem till hotellet på sena nätter och jag kan garantera att det var lika lugnt o stilla som hemma i det lilla samhälle jag bor i.
Göteborg är en fantastiskt trevlig stad att vara i och jag har genom musiken fått massor med vänner där :) Och det är väl ingen som tänkt sig med husbil till Biskopsgården?? Där finns inget intressant att se än ett trist bostadsområde :) :) :)
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Du kan vara lugnt Bestliner, vi bor lugnt. Men jag tänker också på dom andra som inte gör det.
Det gör säkert inte du när du åker hem.

Jag åker inte längre in till stan på kvällen och definitivt skulle jag inte åka till Biskopsgården när dom själva inte vågar gå ut

Jag är bara i stan ett par kvällar i veckan det skall erkännas men inte ens då är jag rädd.
Att jobba med sport och ungdomar i stan är värt risken:) Det är ju bara i frölunda och där är det ju nästan bara vi som skjuter.:)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.250
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Rubriken på denna tråd är "Törs man åka till Göteborg?".

Det går att läsa den på ett annat sätt än det som blivit gängse hittills, nämligen genom att betona ordet "åka". Jag tror inte att det är farligare vägar dit än till många andra platser i Sverige eller övriga Europa. Vi har till exempel E65 mellan Ystad och Malmö där det tidigare hände ganska många allvarliga olyckor. Sedan de satte upp wireräcken har olycksstatistiken förbättrats avsevärt. Numera är det inte farligare att åka på E65 än att till exempel bo eller vistas i Göteborg.
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Jag tycker verkligen att man kan åka till Göteborg, gå på Liseberg , åka paddan båtarna och se hamnen , fika på avenyn , åka men ångaren Bohuslän en sväng . gå på maritiman och se jagaren Småland och en patrullbåt och en ubåt eller ta Styrsö båtarna till skärgården . Turister besöker sällan de stadsdelarna som det är problem. ( personligen så tror jag att det är inbördes uppgörelse mellan gäng ) Bor själv ca 800 m från Biskopsgården och här är det lugnt som på pensionärshem. Polisen kommer och gör sina svep här , känner mig trygg. Säger bara som Sten Åke Cederhök hade sagt : DU E VÄLKOMMEN TILL GÖTEBORG :)
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Törs man åka till Göteborg?

En sällsynt fjantig rubrik och den startas av en medlem i våldtäckternas stad Umeå.Götet är en stad som efter svenska mått är stor,så varför skall man vara rädd där?Årsmötet hålls ju på frihamnspiren på Hisingen.Man skulle nästan kunna säga inom skotthåll.Är ofta på olika platser där, känner mig aldrig rädd.Medelsvensson är ju sällan måltavla,hur stor är risken att du befinner dig på på fel plats vid fel tillfälle?Mäts förmodligen i promille
 
F

F.d. 28106

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

En sällsynt fjantig rubrik och den startas av en medlem i våldtäckternas stad Umeå.Götet är en stad som efter svenska mått är stor,så varför skall man vara rädd där?Årsmötet hålls ju på frihamnspiren på Hisingen.Man skulle nästan kunna säga inom skotthåll.Är ofta på olika platser där, känner mig aldrig rädd.Medelsvensson är ju sällan måltavla,hur stor är risken att du befinner dig på på fel plats vid fel tillfälle?Mäts förmodligen i promille

Visst läser man rubriken bokstavligt håller jag med dig, sällsynt fjantig. Kanske har du rätt i din tolkning, dvs att den är allvarligt menad och utan ironi.
I så fall förefaller ju trådskaparen vara en sällsynt ängslig person som kanske inte ens har haft för avsikt att göra den långa resan till Götet. Ängsligheten kan vara en avgörande faktor där, tänka sig vilka faror som kan finns på vägen ner, bara ett exempel, viltfaran!
 
E

Ericsson c52

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

jag kan bara säga en sak stanna hemma götet är livsfarligt:twitcy:

va barnsliga ni är:wub:
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Imorgon startar Göteborgsvarvet (världens största halvmarathon) med tusentals entusiaster och massor av anhöriga som ska titta på deras raska steg under "halvmaran" på ca 21 km, bl.a. förbi "bananpiren" där vi ska träffas snart. Jag tror att var och en av dom skulle skratta ihjäl sig åt den här tråden om dom hade läst den... ... och nu slutar jag läsa den själv för den ger absolut ingenting! Ses på bananpiren : )

Källa: Internet
gbgvarvet.jpg
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

detta var den sämsta tråd jag någonsin läst hur kan man skapa något som detta

Jag håller helt med dig! Jag fattar inte att nån läser den! Det är ca 100 mil mellan Umeå och Göteborg och mycket kan hända på den sträckan! Sen har ni ett bra hockeylag i Frölunda, fotbollslagen är inte dåliga heller
Sen kan man läsa tråden som Fan läser Bibeln?
Ha en härlig husbilsommar när ni väl tar ut husbilen.:sleep:
 
F

F.d. 25026

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Hmm... Tror bestämt att det är dags för en smula sarkastiskt kverulerande:

Ja, sannerligen är detta en dålig tråd med fjantig rubrik och dåliga inlägg, säkerligen skrivna av ytterst dåliga människor som i gemen sysselsätter sig med att tänka dåliga tankar. Vi som känner oss överlägsna när vi kan betygsätta andras dålighet har rena julafton!

Och se här, ännu ett litet spjuveraktigt handgranats-hyss i mängden:
Flera bilar skadade efter kraftig explosion | Kvällsposten

Denna gång fick bara åtta bilar och tre fastigheter skador. Inte en enda människa eller husbil skadades, så det var säkert alldeles ofarligt! En bit därifrån roade sig polisen med lite skottlossning mot en drogpåverkad bilförare också, men det är ju så ofarligt att det knappt är värt att nämna.

Jag tycker att respektive kommun borde anordna ställplatser på Seved, Rosengård, Biskopsgården med flera så att alla vi som är så duktigt orädda kan få vårt lystmäte av ofarlig övernattning. Vem vet, har vi riktig tur får vi kanske uppleva några spännande bilbränder och kanske till och med lite dekorativt granatsplitter!

Och skäms på alla de avfällingar som hyser tvivel om dessa platsers ofarlighet! Vid detta laget borde alla veta att den som tänker så dåliga tankar kommer att tillrättavisas mycket strängt av oss Bättre Människor.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Ny skjutning idag, en till sjukhus.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Buset bekämpar varandra, denna gång tydligen med automatvapen. Farbror blå får nog svälja ned munkarna och börja jobba litet nu. Automatvapen på längre avstånd tyder på en utveckling mot grövre grejer som helt klart är illa. Om buset börjar härja med AK47or eller liknande har vi ett riktigt stort problem och då kommer vanligt folk snart till skada. De flesta skjutningar har varit med finkalibriga pistoler. Illa med man får ha stor otur för att dödas. Detta är mycket värre. Här överlever man sällan en träff och om man gör det blir det stora men för livet. En mycket oroande utvecklig tyvärr.:(
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Hej!
Var skall Årsmötet hållas i år???
Mvh.

Det skall hållas 2-3 km från var man sköt idag. Det är dock ett stort köpcenter och en trafikled mellan frihamnen och Backa. En annan del av stan helt klart. Troligen inget att oroa sig för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen