• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej från en rookie

Vergusta

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
14879
Medlemskap
2025
UJUJUJ
Nu är det spännade. Vi ska hämta vår första husbil på måndag. Har suttit och läst massor på HBK och inser att vi har såååå mycket att lära av alla er med den otroliga erfarenhet som denna hemsida erbjuder. Vi har köpt på oss allt ifrån antiglidmattor till larm och ska sätta igång med att pimpa bilen nästa vecka. Jag (herrn i huset) har kategoriskt vägrat att åka till Ullared,, men när fan blir gammal så blir han ju tydligen religiös. Jag har gått med på att åka dit och ser faktiskt fram emot detta, reträtten finns ju i HBn. På sikt, efter tillvänjning, så är avsikten att ta kö på er som vallfärdar söderut till värmen. Ser fram emot en sommar med många utmaningar och kanske träffar med ngn av er alla trevliga HBK medlemmar, om inte annat på Elmia till hösten.
Uffe och Eva, snart på rull
 

annettehn

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Motala
HBK-Nr
7661
Medlemskap
2024
Sv: Hej från en rookie

Så roligt för er att ni snart är på "G"... Grattis!
Jo, när det gäller Ullared...så lämna in gubben i Sportbaren... det brukar vara populärt har jag sett när jag varit där.
Fniss

Ni får ha det så bra på era resor, kanske korsas våra vägar någongång.
MVH
Annette
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Hej från en rookie

Vad kul!
Grattis till bilen.
Ullared har faktiskt en del saker till camping. Vi köpte matta att ha under markisen där. En riktigt bra matta. Det finns ju lite av varje där på varuhuset.
Lycka till!

JOE
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Hej från en rookie

Hej, och välkommen till klubben.

Var själv i Ullared för första gången förra sommaren. Det finns mycket intressant för gubbar också, t.ex en avdelning med bra verktyg till bra priser, grejer för fiske o fritid, massa elektronik m.m.

Lycka till med nya bilen...

/ TommyQ
 

carina jk

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
9061
Medlemskap
2024
Sv: Hej från en rookie

Grattis till den nya bilen :) Vi åker till Ullared minst 3 gånger om året, men skulle aldrig göra det utan husbilen där jag har min fristad medan fru och barn shoppar.
Kör försiktigt.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hej från en rookie

Grattis till husbilen. Välkommen i gemenskapen. Vi åker till Ullared på skärtorsdag och stannar där ett par dagar sen vidare till kusten. Det blir premiärturen i år.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Hej från en rookie

Är det fint väder!
Så sitter man och klappar hunden utanför husbilen, snart nog så kommer det förhoppningsvis en annan person som har sin make/maka, sambo inne på GK's.
Efter en stund så kanske det bjuds på något läskande i värmen .......
Så Ullared är ett toppenställe för husbilister!;);)
 
Toppen