• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny HBK-singel

F

F.d. 8562

Guest
Hej på er alla, jag är nybliven medlem och singel, har haft bil tidigare men har varit utan några år - det blev så när vi separerade.
Nu har jag skaffat en bil för mig själv och längtar till våren och friheten, att åka iväg och bara dra i handbromsen där det är vackert, jag har läst några inlägg och förhoppningsvis kommer jag att bidra med egna, jag har siktet inställt på södra Sverige till sommaren där jag inte varit så mycket och vill gärna uppleva Skåne mm, har rest mycket i Norrland med husvagn och sen husbil.
Jag tar gärna emot tips och ger tips om det jag vet.
Mvh Sören
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Ny HBK-singel

Hej o tack för svar, lycka till med nyinköpet och hoppas du blir nöjd, jag köpte min bil i höstas i Kristinehamn i oktober, ställde in den i en lada utanför stan men när det var töväder så tog jag in den till stan o har börjat fixa lite, kunde inte hålla mig...
Mvh Sören
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Ny HBK-singel

Välkomna till HBK och lycka till med era nya bilar. Hoppas ni ska tycka lika bra om HBK som jag och många andra gjort.
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Sv: Ny HBK-singel

Välkomna till HBK. Hoppas ni kommer trivas och få många nya vänner och tips .
Välkomna till Skåne i sommar. Vi kanske ses!
Hälsningar Helene och Micke
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: Ny HBK-singel

Välkommen hit säger vi också. Vi är nya här vi också nya husbilsägare och ska hämta den nu på fredag. Dethleff -08. Vi har haft husvagn i många år men nu känner vi att husbil ska bli kul att testa. Om vädret är ok i somma så åker vi nog uppöver där vi inte har varit så mycket. Kanske även en vända till Öland, då har vi gjort Sverige åt båda håll vi som bor här i mitten. :mh3::dog:
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Ny HBK-singel

Välkomna Sören och Gun till hbk och husbilslivet. Vi är ju rätt så många "ensamåkare" och det är bra med detta forum där vi kan knyta kontakter och delta i träffar, både planerade och spontana. Husbilssinglarna har en egen Facebook-sida där det skrivs en hel del, ffa om spontanträffar. Vi är nu 36 medlemmar där men inte lika många bilar eftersom några "trängs" i en bil numera. Så välkommen att höra av er om ni vill vara med där, endera till mig eller Claes-Göran, Hqhusbil, så lägger vi in er.
Ni kanske redan sett att vi har en träff på fredag på Kistamässan. Välkommen om det passar.
 

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Sv: Ny HBK-singel

Ni är välkomna och hoppas vi syns ute någonstans i sommar . Det är underbart med husbil
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Ny HBK-singel

Så enkelt är det inte. Jag försökte anmäla mig till singlarnas FB sida men efter div resultatlöst fram och tillbaka struntade jag i det.

/M
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Ny HBK-singel

Så enkelt är det inte. Jag försökte anmäla mig till singlarnas FB sida men efter div resultatlöst fram och tillbaka struntade jag i det.

/M

Hej Marunga
På vilket sätt försökte du anmäla dig till vår Facebook-sida? Jag känner inte igen ditt namn.
Vi bestämde i ett tidigt skede att för att få vara med ska man vara medlem i hbk och singel. När någon anmäler att man vill vara med och vi bara ser personens namn brukar vi skicka ett mail och upplysa om dessa två kriterier. Oftast får vi inte något svar men så fort vi får bekräftat om medlemskap i hbk och singel så läggs personen in.
Du är så välkommen att vara med, ju fler i gruppen desto fler tillfällen till nya bekantskaper. Nu vet vi ju att du är medlem i hbk och singel så meddela hur vi kan hitta dig på Facebook så lägger vi till dig.
Hälsningar
Lena
 
Senast ändrad:

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Ny HBK-singel

Kommer inte ihåg vem jag mailade med i höstas, men jag kan säkert hitta underlagen.
Men det är ingen större grej.

/M
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Ny HBK-singel

Hej på Er och tack för alla trevliga svar, spontant så känns det som HBK är en varm klubb med massor av teman att upptäcka och ta del av och dela med sig av, ställplatser är av intresse eftersom jag gillar att "fricampa" se mig omkring och hitta pärlor, ska hänga på en solcell snart för att bli mer fri.
Hoppas kunna bidra med någon pärla framöver sommaren
Mvh Sören

Ps så trodde jag att det jag skrev här skulle kommenteras men ser att det finns annat, om Fb mm men det kanske ska vara så??
Jag har ju inte besökt alla forum här men det verkar finnas ett för allt, kanske det saknas ett för allmänt gnäll, vad vet jag som ny.
Känns lite udda att det kommer kommentarer om Fb på min tråd.
Ds
 
Senast redigerad av en moderator:

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Ny HBK-singel

Hej på Er och tack för alla trevliga svar, spontant så känns det som HBK är en varm klubb med massor av teman att upptäcka och ta del av och dela med sig av, ställplatser är av intresse eftersom jag gillar att "fricampa" se mig omkring och hitta pärlor, ska hänga på en solcell snart för att bli mer fri.
Hoppas kunna bidra med någon pärla framöver sommaren
Mvh Sören

Ps så trodde jag att det jag skrev här skulle kommenteras men ser att det finns annat, om Fb mm men det kanske ska vara så??
Jag har ju inte besökt alla forum här men det verkar finnas ett för allt, kanske det saknas ett för allmänt gnäll, vad vet jag som ny.
Känns lite udda att det kommer kommentarer om Fb på min tråd.
Ds

Min mening var att informera om att husbilssinglarna också har en Facebook-grupp samtidigt som du hälsades välkommen. Även "hela" hbk har en Facebook-grupp, en del av oss är med i båda.
Ursäkta om det svävades ut lite i din tråd men det är väl så det fungerar här många gånger. Att det ena går i det andra.
Än en gång välkommen och jag önskar dig många fina husbilsturer och nya trevliga husbilskompisar.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Ny HBK-singel

När det gäller sevärda resmål i Skåne så kommer här några. Skäldervikskusten med Kullaberg och Skäralid vid Ljungbyhed. Finns för övrigt en hel del gamla Slott och herresäten att besöka.
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Ny HBK-singel

Hej och tack, jag menade ju absolut inget illa utan vill gärna lära mig hur det funkar här och är jätteglad för tips och åsikter av alla slag.
Ha det gott
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Ny HBK-singel

Hej och tackar för tipset, jag hoppas vädret till sommaren lutar åt Skåne o sydsverige, i så fall blir det däråt jag åker, annars norrut.
 
Toppen