• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa ny husbil

Blommen

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Habo
HBK-Nr
7671
Medlemskap
2025
Sv: Köpa ny husbil

Hej
Det är väl bara att du beställa en ny HB, så får du ju HB utrustad efter dina å gummans behov,svårare än så är det inte.
Lycka till
/Vidhem


Det inlägget var inte till nån större hjälp. :confused:

Frågan var ju vilket märke jag skulle välja, och det ville jag ha synpunkter på.
 
F

F.d. 52962

Guest
Sv: Köpa ny husbil

Jo, men det blir ju efterhand allt färre med B-kort utfärdat före -96, så efterfrågan på vettiga bilar med vikt upp till 3500 Kg kommer att öka!

Om du läser så har han växt ur sin hb. Och vill ha en större.
Jag försöker själv typa upp ifrån 4000kg. Till 4500kg. Så länge du går över 3500kg så spelar det väl ingen roll ?
Sedan vet jag väl att det finns fler med B- kort men medelåldern ligger ju inte på 25år precis .
 

Blommen

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Habo
HBK-Nr
7671
Medlemskap
2025
Sv: Köpa ny husbil

Att jag skrev just dom vikterna var för att dom brukar vara vanligast förekommande, kan man få 4500 så är det absolut ingen nackdel.

Vitsen med tråden var mest att få reda på för och nackdelar med olika märken och husbilsfirmor.

Eller om nån har förslag på en specifik bil som matchar våra krav.

Med vänlig hälsning Urban.
 

monihols

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
8497
Medlemskap
2023
Sv: Köpa ny husbil

Hej, då undrar vi om ni har någon erfarenhet av husbilen Rapido. Som vi fastnat för. Den har inredning och detaljer vi önskar. MEN den ligger på 130 hk, låter lite till 4t. Och 7,76 lång.
Undrar om motorn är för klen??
 
L

Lennart47

Guest
Sv: Köpa ny husbil

LMC 712 med allt som ni behöver till ett bra pris, nöjd LMC ägare sedan många år. Tack Sören Käll återförsäljare med god renome. Lennart
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Köpa ny husbil

Hej på er.
Köp gärna en "HYMER Husbil", men akta er för affär med Hymer i Örebro!!
Blir det problem så får ni ingen hjälp trots garanti! Gillar de ej er som kunder så
blir ni "svartlistade"!! I Tyskland vet de ej alls vad det betyder att vara svartlistad som kund!!
Vi fick till slut hjälp och rätt från Tyskland , men det tog tre år! !
Hymer i Örebro svarar inte ens på rekommenderade brev, de hämtar inte ens ut sådan post! Vi fick våra brev i retur från Post o Telestyrelsen pga att HYMER i Örebro ej hämtat ut post som rekommwnderats till dem!
Ingen bra reklam för den "återförsäljaren tycker vi!

All service som vi hittils har behövt, den skaffar vi i Tyskland som har en hög servicenivå!
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Köpa ny husbil

Hej på er.
Köp gärna en "HYMER Husbil", men akta er för affär med Hymer i Örebro!!
Blir det problem så får ni ingen hjälp trots garanti! Gillar de ej er som kunder så
blir ni "svartlistade"!! I Tyskland vet de ej alls vad det betyder att vara svartlistad som kund!!
Vi fick till slut hjälp och rätt från Tyskland , men det tog tre år! !
Hymer i Örebro svarar inte ens på rekommenderade brev, de hämtar inte ens ut sådan post! Vi fick våra brev i retur från Post o Telestyrelsen pga att HYMER i Örebro ej hämtat ut post som rekommwnderats till dem!
Ingen bra reklam för den "återförsäljaren tycker vi!

All service som vi hittils har behövt, den skaffar vi i Tyskland som har en hög servicenivå!


Vi har också mycket dåliga erfarenheter av hymner center Örebro.
 

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Sv: Köpa ny husbil

Hej jag skulle titta vilka husbilar som säljs mest av vi har en Burstner men om
Vi skulle köpa en husbil idag:mcride:l så skulle det bli den som ligger etta på försäljningslistan,dom har många fina lösningar och bra kvalité
H/Klas
 
B

BernthåInger

Guest
Sv: Köpa ny husbil

Adria och Mc Louis ligger högst upp på listan över sålda bilar 2013 . Mc Louis är väl den som ökat mest. Har goda erfareheter av bemötandet hos Mc Louis. Vi har en adria 650 en äldre modell och vi är hel nöjda.
Kolla försälnings statistiken så kommer ni att hitta rätt bil.
Lycka till.
 
F

F.d. 50096

Guest
Sv: Köpa ny husbil

Undrar om det är någon som kan ge ett svar på din fråga? Har själv samma önskemål som du men vill också ha automatlåda.
Vore roligt om någon kan ge en bra rekommendation.
 

Roddan

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
12159
Medlemskap
2024
Sv: Köpa ny husbil

Köp en helitregrerad Dethleffs eller Cartago eller Frankia??? Lastvikt Bortåt 800 kilo. Du får mest om du inte köper helt nytt. Allt du sätter på kostar. Inte för långt hemifrån när du behöver hjälp. Inte tumbo.
 
Senast ändrad:
S

Sören-6830

Guest
Sv: Köpa ny husbil

Hej jag skulle titta vilka husbilar som säljs mest av vi har en Burstner men om
Vi skulle köpa en husbil idag:mcride:l så skulle det bli den som ligger etta på försäljningslistan,dom har många fina lösningar och bra kvalité
H/Klas

Vad är det som säger att de mest sålda bilarna är de bästa?
Jag glömmer t ex inte när jag hos en återförsäljare av B...ner satt i en helt ny bil när det började regna. Döm om min förvåning när det började rinna vatten på insidan av bodelsdörren. Försäljaren berättade då att eftersom det endast fanns ett lås på mitten av dörren böjde den sig upp- och nedtill så det blev springor på båda ställena. Undrar hur väg- och vindljud lät när man körde. Det märket var även då ett av de mest sålda.
Vill man ha kvalitet finns det mycket att välja på även bland de som det säljs färre av. Kan ju bero på att dessa bilar kostar lite mer p g a större noggrannhet ifråga om material och byggnadssätt.
 
F

F.d. 50266

Guest
Sv: Köpa ny husbil

:music-icon:Hej,
. Lagom pigg o rejäl.Solifer action så klart
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Köpa ny husbil

Vilka har dubbellås på dörrarna??
Hartals dörrar t ex på Hymer har 2 ibland 3 ingrepp som drar åt dörren, finns många fler exempel.
Det är oftast billigare bilar som har ett enda låsgrepp mitt på dörren.
 

Blommen

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Habo
HBK-Nr
7671
Medlemskap
2025
Sv: Köpa ny husbil

Hej alla! Tråden hann bli lite gammal innan vi bestämde oss,men nu har vi slagit till påen bättre begagnad Rapido 7066 df från 2012 ,vi får den levererad nästa ve cka.Tycker den hade allt vi sökte och lite till.
Återkommer med omdömen senare.
Bättre sent än aldrig!! ;)

Mvh Urban o Mia.
 
Toppen