• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifog - gratis samtal och surf

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag ringde och pratade med dem.
Om man reggar det som telefonkort och man inte ringer på två månader, förvandlas det till ett surfkort. Kundtjänst kan aktivera det som ett telefonkort igen senare.
Om registreringen inte går igång kan Kundtjänst registrera kortet manuellt. Det tar ett par-tre timmar.
Gränsen på 100 MB tycker jag är väldigt låg. Går bra för surf och mail, men inte för att ladda ner filer. Alla program har inte Resume, utan en del nedladdningar måste startas från början igen. Är då filen större än 100 MB.... :-(
Men det är ju gratis.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Om jag fattar rätt är det alltså fördelaktigast att registrera kortet som telefonkort?
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Kenjon.

Så här står det på deras hemsida:
Med gratis obegränsad surf är nu fritt fram att ringa, chatta och sms:a med gratisappar – hur mycket du vill...

När du uppnått 100 Mb (eller efter två timmars surf) måste du kolla in en reklamsnutt.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Är det någon som vet om det går att använda utomlands och eventuell kostnad?
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Vad tror ni om att koppla kortet till hemalarm? Larmet skickar sms och datainformation.
Lennart
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

lenmar: Det är nog tveksamt eftersom det krävs att man läser/ser på reklam lite då och då.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Kenjon.

Så här står det på deras hemsida:
Med gratis obegränsad surf är nu fritt fram att ringa, chatta och sms:a med gratisappar – hur mycket du vill...

När du uppnått 100 Mb (eller efter två timmars surf) måste du kolla in en reklamsnutt.

Visst. Men eftersom Internet kopplas ner efter 100 MB så bryts alltså alla samtal med Skype, Viber etc.... sedan titta på reklam, och koppla upp igen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Vad tror ni om att koppla kortet till hemalarm? Larmet skickar sms och datainformation.
Lennart

Det går säkert bra så länge larmet klarar 3G!
Operatören 3 klarar ju inte det gamla GSM.

Jag har satt in ett av mina kort i en gammal Android men har appen i en iPad där jag kör reklamen vid behov. Behovet uppstår oftare än man tror även när telefonen inte används.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

lenmar: Det är nog tveksamt eftersom det krävs att man läser/ser på reklam lite då och då.

Jag tolkar det som att det är bara när man surfar/använder Internet som man behöver titta på reklamen. Telefonerande och SMS är ju maxbegränsat per månad redan, så det borde funka till larm.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Visst. Men eftersom Internet kopplas ner efter 100 MB så bryts alltså alla samtal med Skype, Viber etc.... sedan titta på reklam, och koppla upp igen.

Möjligen funkar det om reklamen körs på annan telefon/platta under samtalets gång. Jag skall prova vid tillfälle. Som jag tidigare nämnt har jag registrerat telefonkortet på en iPad där jag kör reklamen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag tolkar det som att det är bara när man surfar/använder Internet som man behöver titta på reklamen. Telefonerande och SMS är ju maxbegränsat per månad redan, så det borde funka till larm.

Så står det i reklamen men den uppfattningen får man inte när appen körs!

Jag har ringt åtskilliga minuter men får tillbaka tiden 1 timme och 59 minuter efter varje reklamkörning.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Wifog verkar ha stora problem!
Om ni är intresserade så gå in på Flashback och läs vad användarna skriver om den nya operatören.
https://www.flashback.org/t2271957p8
mvh Siczac

Som alltid när det kommer nya tjänster finns det alltid några som har tummen mitt i handen eller inte vill förstå!

Wifog är lätt att aktivera och funkar riktigt bra. Naturligtvis får man titta på 30 sekunders reklam emellanåt.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Synes vara en bra affärside. Funderar på om en liknande lösning skulle kunna fungera för mediaföretag. Jag läser då o då om tidningars finansieringsproblem. Vill du öppna nättidningen...så ingår först 30 sek reklam....eller varför inte SVT för den delen....vill du se visst tv-program...så får du först ta del av 30 sek reklam och de som inte vill ha sådan reklam...fortsätter betala. Ja...jag vet inte, bara en inte särskilt djupare tanke så här på morgonkvisten. Lite off topic...sorry.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Wifogs simkort kommer att ta död på övriga operatörers kassako, kontantkorten.

Det skall bli spännande att se Telias svar på detta!
 
Toppen