• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avgassystemsbyte i Spanien

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Avgassystemsbyte i Spanien

Verkstadstimme i Spanien är ca 350 kr , i Sverige gissar jag 1000 kr till ibland!
Därför bör det vara billigare att byta i Spanien , i och för sig inte det mest tidskrävande arbetet.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Avgassystemsbyte i Spanien

Säkerligen är avgassystemet betydligt billigare i Spanien Svenska priser ligger oftast 50% högre på dom delar jag köpt och jämfört vad det beträffar avgassystem vet jag inte men det finns säkert betydligt fler Fiat i Spanien än i här hemma som är ett främmande märke.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Avgassystemsbyte i Spanien

Bra tänkt.

Ska du till Spanien rekommenderar jag Ali Motor i Alicante vid flyget. Fiat Originaldelar för ca: 500-600 timmen och riktigt proffsigt jobb. Åk dit först och beställ grejer. Du kommer undan billigare än i Sverige och får ett bättre jobb gjort. Passa på och serva bilen också.

De har gjort flera jobb åt mig på gamla bilen. Till full belåtenhet. Inget knussel med garantigrejer.


GPS: 38.301352,-0.533219   
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Avgassystemsbyte i Spanien

Det stämmer. Dom har en verkstadschef som ser ut som Zorba. Han kan bara spanska, men han är nog den duktigaste jag har träffat på.
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: Avgassystemsbyte i Spanien

Hej.

Instämmer med Sir McLain, verkstaden är bra. När jag anlitade dem förra hösten fanns det en säljare vid namn Oscar som pratade hjälplig engelska.
Med hjälp av lite teckenspråk förutom engelskan så förstod han vad jag menade och förmedlade det till verkmästaren. Han är förhoppningsvis kvar.

Mvh / Roland
 
E

ernst2169

Guest
Sv: Avgassystemsbyte i Spanien

Någon här med motsvarande tips gällande Mercedes?
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Avgassystemsbyte i Spanien

Jag hade vår Mercedes på reparation både i Malaga och Tarragona.
Mycket kunnigt, engelsktalande, rent och fint. Kostnaden vet jag inte då allt gick på garantin..

Det finns maärkesservice för Mercedes och Fiat överallt i Spanien. Inga problem att hitta.

Vår Fiat-bilar har vi alltid servat i Spanien, I Fuengirola och senast i Benicarlo, samma delar, samma olja samma kontroller men för 30% av det svenska priset.... Antar att det är lika för Mercedes.

hälsning jyrki
 
Toppen