• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TRÄDEKOR FIAT DUCATO -13

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Jag försöker få tag på något företag som kan hjälpa till med att få fram trädekor till instrumentbrädan. De som idag tycks finnas hos de flesta handlare är Valnöt. De träslaget är för mörkt mot de som redan sitter runt radioenheten.
Hymer i Örebro hänvisar mig till tillbehörsfirmor.
Någon som har ett tips att komma med?
 

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Sv: TRÄDEKOR FIAT DUCATO -13

Tack för tipset!
Det ser dock ut som om de inte har det jag söker. Jag kommer kontakt dem i hopp om att hemsidan inte är uppdaterade med deras senaste produkter.
 
J

Jarn

Guest
Sv: TRÄDEKOR FIAT DUCATO -13

Återkom gärna med deras svar, jag kan också vara intresserad.
 

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Sv: TRÄDEKOR FIAT DUCATO -13

Har kontaktat Hymer i Tyskland. Deras svar är, det är endast framtaget för (trä) radiodelen.
Lösningen tycks bli att ta bort den befintliga och ersätta med det som finns i marknaden, om det känns viktigt.
 

BenSo 08

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2024
Sv: TRÄDEKOR FIAT DUCATO -13

Svar pensionär!
Jag har naturligtvis tittat även där. Vad jag kan se är det bara Hymer som har valt det ljusa träslaget och då endast runt radion. I övrigt finns inget att köpa hos dem.
 
Toppen