• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Döper man husbilar?

F

F.d. 2692

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Vår förra bil fick namnet Rudolf, efter Rudolf med röda mulen, framvagnen var röd i nosen, inte föraren.
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Döper man husbilar?

Döpt den har vi inte men våran husbil kallar vi Froggie på grund av den gröna färgen som den har. När vi åker omkring ser vi Frggiegröna hus, jackor, skor och en och annan bil.
 

marurs

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
484
Medlemskap
2024
Sv: Döper man husbilar?

:blabla:Vi kallar våran för "Strulis" eftersom det har varit mycket strul med inregistrering i sverige. Vi har kört på tyska plåtar och barnens adress i tyskland och eftersom vi besöker dom regelbunden besiktiger även i tyskland.Det var inte så enkelt som i dag att importerar bilar.Strulis är still going strong,är inne på sitt 18.år och jag vill inte har en bättre vän. ( utom Frun och Hunden ):)
 
F

F.d. 21719

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Hej alla!
Vår allra första husbil, som vi ska hämta på måndag, har vi redan "döpt" till Tec-La (Tekla) eftersom det är en TEC. Det känns nästan som man vore lite nyförälskad och räknar timmarna tills man sitter där bakom ratten på väg hem med henne.:mh2:

Hälsningar från gröngölingarna
Nina & Janne
 
F

F.d. 8811

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Min husbonde har döpt vår husbil till "Bertil"....jag tycker inte att det är en han men, men :spinny:
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Våran bil är fransktillverkad. Det är franska lösningar på det mesta och man kan behöva två treo i början innan man hittat alla knappar och reglage som kan sitta "ovanligt". Men sen fungerar denna bilen som påminner om fransk, lite bohemisk sorglöshet och har kalkvit färgton som påminner om en äldre välhållen lady med det vackra vita håret så den är döpt till Wilma.
 
F

F.d. 25107

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Jag har döpt min till ULF då han har det i regnummret.
Och personbilen heter Rut som även har det i reg nummret .
Slå det
HBK 2812
Roland
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Döper man husbilar?

Vi kallar våran EBBE för det var den 6/3-11 vi hämtade hem den samt att det är en Eura :cool:
 
F

F.d. 55417

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Har döpt min Pössl till La Cabaña, den lilla hyddan,den mäter ju bara 5 x 2m.:spinny:
 
F

F.d. 55417

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Har döpt min Pössl till La Cabaña, den lilla hyddan,den mäter ju bara 5 x 2m.:spinny:
 

Fam Grönberg

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Sv: Döper man husbilar?

Vi döpte våran till Skrotis för det var så mycket fel på den.Nu står den på verkstan igen
hoppas sista gången.När den blir klar så får den ett annat namn.
 
F

F.d. 50080

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Jag har döpt min till ULF då han har det i regnummret.
Och personbilen heter Rut som även har det i reg nummret .
Slå det
HBK 2812
Roland

Festligt! Vår husbil heter också ULF precis som jag! :)


g1d.jpg
 

OleBerg

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sv: Döper man husbilar?

Vi har nok ikke hatt noen dåp slik som man gjør med båter, men vår husbil heter CasaMobile fordi den er vårt mobile hjem under det meste av sommeren.
 
F

F.d. 1565

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Nja, jag menade ju inte döpa såsom man döper barn, utan om man namnger husbilar på samma sätt som man namnger båtar.
Nu har i alla fall min husbil fått sitt namn, och med tanke på registreringsnumret så var namnvalet solklart, eller hur ;)
 

Bilagor

  • IMG_0168.JPG
    IMG_0168.JPG
    972,6 KB · Visningar: 3

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
951
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Döper man husbilar?

Vår bil heter Euran, det är ju en Euramobil!!
mvh Birgittha och Mats
icon7.gif
 

Mattssons

FD HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021
Sv: Döper man husbilar?

Nu blir jag inspirerad!
Vi får nog ställa till med invignings & dopkalas när vi hämtat hem vår nya bil.
Klart det ska öppnas champagne och klippas band! :msn_party: :music-icon:
Varje tillfälle till fest måste ju tas tillvara, så nu gäller det att hitta på ett bra namn på bilen... :spinny:

Åsa
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Döper man husbilar?

Härliga namn och trevlig läsning av uppkomsten av dessa ...... :)
Jag har inte hunnit döpa min ännu, men är på G...namnet finns !
mvh Stig
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen