• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Renault 150 i botten

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Hej! Hb vänner.
Hemma efter en fantastisk resa i Moseldalen med omgivningar.
På vägen hem sprang jag på en lite nyare Hb som jag blev lite sugen på.
Så nu vill jag ha lite tipps och erfarenheter från er som har något liknade.
Det är en BURSTNER Delfin Performance T 700 -08 med Renault 150 i botten.
Alla erfarenheter och tips är välkomna.
"linkan":)
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Renault 150 i botten

Kolla nedre spindelleder map glapp. Jag har haft problem med detta på både en 07:a och en 08:a. På 08:an fick jag lederna bytta på förlängd garanti. Jag vill minnas att garantin var förlängd till 36 månader. Annars en mycket trevlig drivlina som dessutom är ganska bränslesnål, 0,93 i snitt över hela tiden jag hade den.
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Renault 150 i botten

Har för mig att servicen var dyr. Vill minnas att jag läst det på forumet eller kanske det var kamremmen .Jag klan ha fel men värt att kolla upp. Men det borde någon ägare veta eller Renualt
Lycka till
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Renault 150 i botten

Kört vår Master 150 -08 ca 5700 mil. Bilen har kamkedja så kamremsbyte inte aktuellt. Vi har haft en större maskinskada efter ca 5000 mil då den hydrauliska kopplingen havererade, tydligen ett vanligt fel. Dyr reparation på Volvo/Renaultverkstad, ca 18000:-. Som tur är gick vagnskadeförsäkringen in med självrisk 2000:-. Annars utmärkt att köra, har också ett bränslesnitt på drygt 0,9 l/mil.
 
Toppen