• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eurotunnel

F

F.d. 55258

Guest
Hej
Jag funderar på att avsluta min pågående englandstripp med att ta Eurotunneln tillbaka till Europas fastland. Mest för att det skulle vara inressant.
Men jag har fått många olika uppgifter om det funkar med ett campingfordon. Framförallt beroende på de gasflaskor vi har ombord.
Innan jag åkte fick jag via e-post besked att lpg-tankar, dvs gasflaskor, inte accepteras. Nu har jag fått motsatt information, men den är lite tvetydig.
Någon där ute i hbk som vet? Som provat?
Hälsningar
Anders Witt
 
F

F.d. 55258

Guest
Sv: Eurotunnel

Hej igen
Innan tråden ramlar över kanten vill jag ställa frågan igen - funkar Eurotunneln för oss med gasflaskor ombord?
294 har kollat på min fråga men ingen har haft något svar...
Hälsningar
från the Heart of England
Anders Witt
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Eurotunnel

Hej Anders!

Vi hade tänkt åka genom tunneln för något år sedan och då var det inget tal om att gasolflaskorna skulle varit något hinder/problem.

Däremot kostade en enkelresa mer än en ToR-resa med färjan mellan Dover-Calais, så vi valde att inte åka tunneln.

När vi insåg detta stod vi vid kassan men det var inga problem att köra därifrån. Vi fick en särskild lapp att sätta på rutan och körde sedan förbi kassan och ut via utfartsbommen. Du kan säkert göra likaledes om du inte får åka vidare med dina gasolflaskor.
 
F

F.d. 25109

Guest
Sv: Eurotunnel

Vi åkte genom tunneln år 2000 och det var inga problem med gasolkrukorna annat än att de måste kopplas loss och stängas.
I övrigt var det väldigt smidigt att köra upp på tåget och sitta i husbilen under färden.
Dock inte det billigaste färdsättet som andra påpekat.

MVH
 
Toppen