• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LMC HUSBIL

F

F.d. 4406

Guest
Sv: LMC HUSBIL

Vi har en. Har bara haft den en sommar och under hösten.Vi ska åka i vinter och kolla hur den är då. Har alkov.
Ska byta husbil då vi inte har behov alkoven längre.Sonen vägrar följa med.Jag gillar våran husbil
 
M

Majja

Guest
Sv: LMC HUSBIL

Hej!
För vår del var det den enda modellen som passade. Vi var ute efter en husbil med långbäddar, garage, vinkelkök samt en tyst och ombonad förarmiljö. Dom flesta långbäddade husbilarna med garage har en tendens att bli väldigt låg i taket över sängarna, men det har LMC lyckats bra med. I garaget har vi en 125cc scooter som är hyggligt enkel att ta ut och in. Vi köpte husbilen ny nu i maj månad. Bilen har fungerat perfekt och dom små fel som varit har åtgärdats smidigt och enkelt. Vi är så här långt mycket nöjda husbilägare. Enda minus är att bruksanvisningen endast finns på engelska.

Mvh
Majja:D
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: LMC HUSBIL

Vi har en LMC Liberty med alkov. Vi fastnade för vår modell på Elmia 2003. Tidigare hade vi en Eifelland och ville ha något större bil. Denna modell passar oss precis, 2 vuxna, 6 m lång.

Planlösningen gillade vi nog allra mest; rejäl plats vid köksdelen, förar- och passagerarstolar som gick att svänga, alkovdelen går enkelt att hissa upp så att det blir rymligare i bodelen.

Enda nackdelen är att toalett/duschutrymmet är ganska trångt, men man vänjer sig.

Vi var på Elmia i höstas men hittade ingen bättre lösning än den vi redan har. Vi åker både helgturer och långresor till Europa, Norge och norrland och för oss är denna modell, som vi haf sedan mars 2004, helt rätt.

Christina och Benny
 
Senast ändrad:

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: LMC HUSBIL

Hej! Vi är jättenöjda med vår LMC6850ti, framförallt så är snickerierna så fina och vi vår bil är "underskåp" där det får plats en hel del. Vi har haft 3 st LMC husvagnar tidigare och som sagt deras inredningar har avgjort valet. Vi har alltid handlat i Fritsla och fått toppenservice när så behövts.
/benndix
 

Åke och Anette

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
1181
Medlemskap
2024
Sv: LMC HUSBIL

Hej!
Vi har för första gången köpt en husbil och ser fram emot att vara med i klubben och få tips och ideer från erfarna husbilsägare.

Hälsar Anette och Åke
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1883

Guest
Sv: LMC HUSBIL

Hustrun och jag kör en LMC 560 Alkov bil som vi tog ut 2005.
Vi upplever bilen som väldigt ombonad och stortrivs med den!
Sitter en Alde panna i den och det som jag upplever som lite synd är att inte även golvvärmen är vattenburen, ganska skönt när man fricampar!
Såg att någon upplevde Toan som lite trång, instämmer men vår bil är bara drygt 5.70 m lång och med den lilla längden så får man stå ut med att bakdelen får vara ute i "hallen" när man böjer sig ner för att skölja ansiktet.
Dock är det en smart lösning med duschväggen som till vardag är väggen till handfatet!
vrids ut 90 grader och blir med en annan del en perfekt duschvägg, inget stänk och jag som är ganska:wink: stor får lätt plats för tvagning!
U-gruppen bak gör att den känns rymlig och det är även en udda lösning i en husbil!
Alkov höjden är en av det högsta på marknaden tror jag, åtminstone har LMC en gång i tiden skrytit med det, 77 cm! räcker gott, känns luftigt och skönt och så länge vi orkar klättra så får vi en kompakt och smidig bil.
Har åxå en bra leverantör av bilen, Jonas Hedström ställer alltid upp och är bra att ha och göra med. (Generalagent)
Rekomenderar LMC utan att blinka, har inte haft mycket problem med den som man kan se att en del andra har haft, tur eller inte.....vet ej!

Men det är klart, när man gick på Elmia 2007 så ser man att den egna ägandes bilen är väldigt billig jämfört med de nya!:yes:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: LMC HUSBIL

Ake & Anette,

Ni har kommit till den ratta husbils forum, har far ni sakert svar pa de ena och det andra. Finns experter pa alla omrade. Valkommen !!!
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: LMC HUSBIL

Vi har en LMC, som vi köpte i maj och vi är väldigt nöjda! //Pirkko

hej Pirkko o kjell. vilken modell har ni, köp min i tyskland 2009;:a 702 t, saknar bodelsinstruktion samt service/motor handbok. Vart vänder man sej ?? har mejlat MC sverige utan resultat
Rotary
 
F

F.d. 28710

Guest
Sv: LMC HUSBIL

vi är inne på vår andra lmc en 671g alkov -06 som vi är mycket nöjda med inte ett fel på snart 5000 mil
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: LMC HUSBIL

LMC 6600 ti Finish 2007 på alkochassi. Kanonbil! Har haft LMC med Holiday Husbils-Center som hovleverantör i många år och tänker fortsätta med det. Mycket goda erfarenheter av både fabrikatet och handlaren:)

Krister N
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: LMC HUSBIL

Hej Rotary!
Vi har en 708ti. Kan tyvärr inte hjälpa dig med vart du kan vända dig för att få tag i instruktionsböcker eller servicebok.
Allt detta var ordnat av, Anders på husbilen.com, när vi köpte bilen, som ny.
Hoppas att du får hjälp! //Pirkko
 
F

F.d. 2391

Guest
Sv: LMC HUSBIL

Hej!

Har en LMC 661G-08, alkov!

Kört ca 1000 mil sen den köptes i våras o har funkat kanon!!

Ervin/ Halmstad
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: LMC HUSBIL

Finns inga dåliga märken idag bara olika prisnivå men dom flesta bilar år i grunden byggda på samma grundplatta och samma inkråm som värme kyl spis lampor och övrigt material som köps från ett fåtal leverantörer där det finns en handfull. Däremot görs inredning av ibland av externa tillverkare eller inom huset för att sätta sin särprägel. Det som avgör främst är hur många bilar som gör under året därav prisbilden som kan variera med flera hundra tusen. Sen om det luft eller vattenburen värme så skiljer det inte mer än ca 10.000:- på en bil efter inköp från tillverkaren allt enligt släkting som jobbar på Alde i Kristianstad. Men installationen tar lite längre tid. Pris för Aldes Combi 6E ca 12000- sen finns det ner och upp beroende hur stora serier som beställs. Gasolspisar kostar i det närmsta ingeting och kommer uteslutande från Italien. Kylskåp på 175 liter kostar ca 20.000:- när du skall köpa det över disk men när det lämnar linen så får man inte mer än 5-6 tusen av husbilsfabriken. Däremot är reklamen och utvecklingskostnaden för vissa bilar det man betalar för och avseer det större påslaget som är runt 40%.
Kanske lite tänkvärt, och ursäkt att jag kom ifrån ämnet men kunde inte hålla mig och till slut så är LMC en utmärkt bil.
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: LMC HUSBIL

Hej Rotary!
Vi har en 708ti. Kan tyvärr inte hjälpa dig med vart du kan vända dig för att få tag i instruktionsböcker eller servicebok.
Allt detta var ordnat av, Anders på husbilen.com, när vi köpte bilen, som ny.
Hoppas att du får hjälp! //Pirkko

Hje, tack för intresset. En annan fråga: försöker höja tot.vikten från 3,5 ton till 3,85. Enl. billprovningen får man inte klistar lappar på chassiskylten, om ändrad vikt. !! hur får man då en fabrikstillverkad do: med den nya vikten ?? Har någon en ide??
Rotary/Sune 0705-106345
 
Toppen