• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV-antenn

F

F.d. 8765

Guest
Är det någon som har några erfarenheter av: Boch TV-Flex Top antenn. Tacksam för synpunkter på mottagning. Skall den jordas i chassiet? Om det blir positiva svar kommer jag att inhandla en sådan för montage på en plåtis. Har på min "gamla" bil en Omni-Nova antenn, så jag är bortskämd med problemfri mottagning.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.851
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: TV-antenn

Hej!

Vi har Boschantennen på vår LMC. Den var monterad när vi köpte bilen. Har tidigare haft en Televes SuperNova så jag var beredd att behöva byta ut den. Den har dock fungerat jättebra för oss hitills. Kan bli lite pixelfel när det är riktigt taskigt, men inget som stört oss särskilt mycket hittills! Vet dock inget om monteringen.

Se vidare sidan 2 i tråden nedan:

http://www.husbilsklubben.se/forums/t23509/
 

jibegu

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Tibro
HBK-Nr
3666
Medlemskap
2024
Sv: TV-antenn

Hej.
Vi har monterat Boschantennen på vår Hymer.Den ska jordas i chassiet.Vi har bara positiva erfarenheter av antennen,har fungerat mycket. bra där vi haft problem med andra antenner.
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: TV-antenn

krinill & jibegu.
Ja. Detta låter fantastiskt. Det är ju halva priset och diskret på köpet.
 
Toppen