• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsklädsel

Nisse & Agneta

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
944
Medlemskap
2024
Hej på Er
Vi hade tänkt att göra något åt vår klädsel i husbilen den har varit med i några år.
Är det någon som klätt om stolar (inte överdrag) och blev det bra,
Vore tacksam för tips om var.
Hälsningar
Nisse & Agneta
 
Senast ändrad:

ÅLEG

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Åland
HBK-Nr
1583
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklädsel

Svenska Dynor AB är ett förslag - ca. 10 kkr till min lilla HB.
Google och "Bilsadelmakare" ger en bättre bild.
MVH / Hasse
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklädsel

Har klätt om 3 husvagnar och en Hobby husbil (med pilotstolar). Om jag får säga det själv så blev det bra och de som köpt vagnar och bil har kvar klädseln. Det man ska tänka på är att man syr i ett kvalitets möbeltyg och att man syr det lite för litet. Alla tyger töjer sig. Har man turen att ha någon som kan klä knappar också så kan man få tyget på dynorna att inte vrida sig. Pilotstolarna i fram är lite knepiga men tar man och gör ett mönster på varje del i plast och sen syr många sömmar så blir det följsamt inne i sitsen ( man kan även nästa lite längst in också). Armstöden får man ta bort alla plast så man får in tyget under. Det är en hel del hand sömnad för att få det bra men det är roligt när det blir BRA
 

Bilagor

  • 200608 augusti 313.jpg
    200608 augusti 313.jpg
    1,7 MB · Visningar: 125

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklädsel

Kolla med någon lokal "tapetserare" de brukar kunna sy om "vadsomhelst" och göra det proffsigt. Finns på tex Eniro.

Kollade med en i vår stadsdel och han kunde tex sy upp ett nytt båtkapell för halva priset mot nytt. :)
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsklädsel

Svensk Dynor i Flarken är ett proffsigt företag i branchen.
Dom klär inte om gamla dynor utan dom gör helt nya dynor.
Pratade med dom senast nu på Elmia-mässan.
 
F

F.d. 3738

Guest
Sv: Husbilsklädsel

En "tapetserare" här i uddevalla klädde om alla våra dynor samt övriga "klädda ytor"
inkl möbeltyget kosnnad ca 16 000kr ( vitt som snö, vad JAG vet )
Resultat UTMÄRKT !
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Husbilsklädsel

Hej vi hade en Chausson Allegro 69 -00. Där vi bytte ut allt, med nytt tyg och skum till dynor, säng. Överkast. Nya överdrag till framstolarna och helt nya gardiner, även tygplattor ovanför dörr och säten ingick, allt detta hösten-07 hos LC Produktion i Osby till ett pris av 12000. Det blev väldigt fint.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklädsel

Byta tyget på dynorna, nya dyner, eller gardiner. Jag besökte idag LC Produktion, Osby, 0479-10555, eftersom jag behövde en ny dyna. Det gav ett mycket positivt och prisvärt intryck. Dom är vana vid att klä om husbilar. Man kan fixa bilens två framstolar också.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsklädsel

På vår forrige Flair fikk vi trukket om alle seter og polstrede flater med svensk oksehud hos G+S Polsterbau i Pfaffen-Swabenheim, hele jobben tok nesten 3 dager og kostet 2500 EURO. Billigere trekk hadde redusert prisen en god del, på grunn av skifte fra stoff til skinn ble endel av innmaten i putene også byttet som en del av jobben. Fikk også laget 4 løse puter i samme farge som skinnet, men i alcantra. Ved vurdering av bilen for innbytte ble verdiøkningen på grunn av det nye trekket høyere enn hva vi betalte for byttet.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklädsel

Jovisst är det så! Det påminner lite om "styling" när man ska sälja huset. Lägg 10tkr på nya dynor, så blir husbilen mer lättsåld.
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Husbilsklädsel

Jag klädde om våran 95ans. hymer alkovbil hos svenska dynor. skickade upp våra gamla dynor ock väggskivor så dom hade dom som mallar blev kanonfint ca 11000 tusen.
Markko :cat:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen