• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Integrerad Hymer 2.5 td runt 1990

F

F.d. 22088

Guest
Har någon någon erfarenhet av dessa :confused: dom verkar ju ligga ganska högt i pris jämfört med andra märken :wideeyed: Det är modellerna under 6 meter jag undrar över :yes:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Integrerad Hymer 2.5 td runt 1990

Hej anders76, jag letade rätt länge och kollade på många helintegrerade av olika fabrikat och kom nog fram till att: Välskött eller vanvårdad så verkar det som Hymers inredning i bodelen och plastpaneler både utvändigt och inne i toalett m.m. hänger ihop och fungerar bättre än många andra fabrikat av äldre årsmodeller. Det finns naturligtvis undantag om man har tur men ändå..... TD motorn kan jag inte uttala mig om för jag ville ha, och hittade en bra bensinare, men motorerna är ju samma i alla Fiat, Peugeot och Cittror och det finns inte mycket annat att välja på om man vill hålla sig till en bil under sex meter i längd oavsett fabrikat på bodelen.

PICT-400.jpg

PICT0142-400.jpg

PICT0095-400.jpg

Lycka till. JANKRO
 

marurs

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
484
Medlemskap
2024
Sv: Integrerad Hymer 2.5 td runt 1990

Har någon någon erfarenhet av dessa :confused: dom verkar ju ligga ganska högt i pris jämfört med andra märken :wideeyed: Det är modellerna under 6 meter jag undrar över :yes:
Hej, har en Hymer544 93årsmodell, Citroen 2.5 TD
det stämmer att just dom modeller ligger stadig i pris och det berå nog på att dom var före sin tid. Alla nya (nästan) har inte samma fina lösningar.Jag har tittad runt och konstaterad att grejor fanns med men inte mycket bättre. Det är ja äldre årsgånger så micro och vridbara framstolar saknas men toan är större än i nuvarende bilar.
Motorn går och går, men tryck inte för hårt på gasen, den drar det som du kör, dvs kör du 90kl/h så dra den 0,9-110/-1,1 osv.
Mvh Marurs Hbk484:twitcy:
 
F

F.d. 22088

Guest
Sv: Integrerad Hymer 2.5 td runt 1990

Jankro: Jo det verkar ju som att gamla Hymer ofta ser fräscha ut :yes: Din ser ju kanonfin ut :spinny:

Marurs: Haha så man kan använda hastighetsmätaren som bränsleförbrukare :yes: Jag tror att jag har sett att vissa modeller har vridbara framstolar.
 
Senast redigerad av en moderator:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Integrerad Hymer 2.5 td runt 1990

Hej igen, vill bara skarva i med att min har vridbara stolar fram och jag tror det är rätt vanligt.

JANKRO.
 
F

F.d. 16972

Guest
Sv: Integrerad Hymer 2.5 td runt 1990

Är det nått man skall tänka på om man ska köpa en sådan husbil som du har ? tänkte närmast på fukt osv..
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen