• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snorkiga Campingplatser

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Vill höja ett stort variningens finger för Tobiksviks Camping i Simrishamn, som nyblivna husbilsägare kom vi dit förra veckan, fick med nöd och näppe en plats med el, i två nätter sedan var platsen bokad av någon. Hmm ca 3 km till centrum, nåja får väl handla lite till kvällen i campingbutiken...trodde jag, men först skulle vi ta ett dopp i poolen... de tar inte betalkort, nähä, vad gör jag nu? Familjen sugen på lite kvällsmat & dusch som kostar 5 kr i mynt...jaja då går jag väl till campingreceptionen och tar ut några hundralappar då, de ska ju acceptera betalkort enl SCR:campingtidning. Men där blev det stopp, det går bra att betala boendet med kort, men inte att ta ut några kontanter, för de ska minsan inte serva den så kallade affären & badet med växling, jo men duschen då...frågar jag...det ska man tänka på innan man checkar in...

Jag tycker nog att Simrishamns Kommun ska se om sitt hus, det verkar som om de inte vill ha turister till den underbara staden....

De borde väl kunna ålägga de som ska driva verksamheterna på och vid en camping att ha fullgod service, det är ju år 2008 och bankerna strävar efter att minska kontanthanteringen.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55318

Guest
Sv: Snorkiga Campingplatser

Strunta i campingen och lägg er på parkeringen vid hamnen istället, gratis!! Får plats ca 10 bilar.
 
Toppen